אולמרט נדרש לשלם למינהל 30 אלף שקל על שימוש חורג

זאת בגין שימוש חורג של גן ילדים במשק המשפחה בבנימינה ■ בבדיקה שערך היועמ"ש על אופן ניהול תיק החקירה והסיבות לאי-העמדת האחים אולמרט לדין נאמר כי היו "מחדלי חקירה משמעותיים בהתנהגות התביעה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושני אחיו, עמרם וירמי, נדרשים לשלם למינהל מקרקעי ישראל כ-30 אלף שקל בגין אי-תשלום דמי שימוש המגיעים למינהל עבור שימוש חורג במשק המשפחתי בבנימינה - כך נודע ל"גלובס".

מתחקיר "גלובס" שפורסם במגזין G עלה כי האחים אולמרט השכירו לפני כעשור את המשק המשפחתי בשכונת נחלת ז'בוטינסקי שבמרכז בנימינה. השוכר שלומי וירניק, ידידם של האחים אולמרט, פתח בבית גן -לדים וקייטנה, תוך בנייה ללא היתר ושימוש חורג ללא אישור הוועדה המקומית והמינהל. בחלק מהזמן בו פעל העסק היה אולמרט ממונה על מינהל מקרקעי ישראל.

על-פי החוק והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, במקרים כאלה יש להעמיד לדין גם את השוכר וגם את בעל הנכס המשכיר - אולם רק השוכר וירניק נשפט, הורשע ונידון לקנס, תוך התחייבות לסגור את הגן.

בבדיקה שערך היועמ"ש על אופן ניהול תיק החקירה והסיבות לאי-העמדת האחים אולמרט לדין, נאמר כי היו "מחדלי חקירה משמעותיים בהתנהגות התביעה", אולם הוחלט לבסוף לא להעמידם לדין. משפחת אולמרט טענה כי האחריות לשימוש החורג היא על השוכר בלבד ולא על האחים אולמרט המשכירים.

במקרה של שימוש חורג ללא היתר דורש המינהל מבעלי הנכסים "דמי שימוש ראויים" בגין התקופה בה נעשה השימוש החורג בנכס. בעקבות הפרסום ובדיקת היועמ"ש ערך המינהל בדיקה ומצא ראיות לשימוש מסחרי במשק אולמרט במשך 3 שנים.

בסיכום טיפול המינהל הוחלט לדרוש מהאחים אולמרט דמי שימוש ראויים של כ-30 אלף שקל לשנים 2006 ו-2007.

דובר אולמרט מסר כי לא קיבל דרישת תשלום וכשיקבל יתייחס אליה.