יוסי מימן: "אני חושש מהריכוזיות המתפתחת בתקשורת בארץ"

יו"ר ערוץ 10 אמר את הדברים לעובדי הערוץ בהרמת כוסית לרגל אישור החוק להארכת הזיכיון ■ מוטי קירשנבאום: "ערוץ 10 לא היה קיים בלי יוסי מימן; המנכ"ל יוסי ורשבסקי הוא לוחם קומנדו שהגיע למקום הנכון בזמן הנכון"

"אני חושש מהריכוזיות המתפתחת בתחום התקשורת בארץ" - כך אמר היום (ג') אחר-הצהריים יו"ר ערוץ 10, יוסי מימן, בנאום שנשא בפני עובדי הערוץ במהלך הרמת כוסית לרגל אישור הצעת החוק להארכת הזיכיון.

מימן אמר לעובדים בשמו ובשם יתר בעלי המניות: "אנחנו כאן מ-3 סיבות: בשביל כל אחד ואחת מכם, לטובת הפלורליזם התקשורתי ולבסוף כערוץ ברודקאסט יש לנו אחריות כלפי הקהל לשקף עבורו את המתרחש בארץ; את הטוב, וגם את הפחות טוב".

לדברי מימן, "8 שנים לא פשוטות מאחורינו, אבל אני בטוח שמעכשיו יהיה טוב יותר. שנת 2009 היתה שנה קשה, שנת 2010 גם היא לא צפויה להיות קלה, אבל שנת 2011 תהיה טובה יותר, וזו שאחריה טובה עוד יותר".

ערוץ 10, כינוס עובדים / צלם: ישראל רדה

העיתונאי הוותיק מוטי קירשנבאום דיבר בשם העובדים: "ערוץ 10 לא היה קיים בלי יוסי מימן", אמר קירשנבאום, "אין כאן עובד אחד שלא מעריך אותו על כך. הוא איש אצילי שלא התערב מעולם בתכנים המשודרים בערוץ. אין עוד משקיע כזה בארץ. לגבי יוסי ורשבסקי, מדובר בלוחם קומנדו שהגיע למקום הנכון בזמן הנכון. במשך שנה וחצי כמעט הוא מחזיק את אצבעו בסכר. דבר לא יכניע אותו. יש לנו מזל גדול שהוא האיש שמנהל את ערוץ 10".

ערוץ 10, כינוס עובדים / צלם: ישראל רדה


בהתכנסות אמר מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי כי מדובר ב"יום חג לכולנו". לדבריו, "עברנו שנה בלתי אפשרית; עבדנו במקום שעלול כל יום להיסגר, ושילמנו מחיר אישי לא פשוט של הורדת שכר והכבדה בתנאי העבודה. אבל כנגד כל הסיכויים הפכנו משימה בלתי אפשרית לאפשרית. שנת 2009 היא השנה הראשונה בתולדות הערוץ בה הערוץ עמד בתוכניותיו העסקיות".

ורשבסקי הודה לעובדי הערוץ ו"לגורמים הרגולטורים שנטלו חלק במאמץ", והודה במיוחד לסמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של הערוץ, דבורה קמחי. "עקב הנסיבות, במיוחד בשל תזרים המזומנים, קיבלנו החלטות לוח שנראות תמוהות במקרה הטוב", אמר ורשבסקי. "שיבצנו רק תוכניות שיכולנו לשלם עבורן אחרי השידור. שנת 2010 לא תהיה טובה יותר. רק עכשיו אנחנו יוצאים להפקות חדשות ולהשקעות 'כבדות' בתוכן, שאת פירותיהן נקטוף רק בשנה הבאה".

"עומדת בפנינו משימה לא קלה - לעמוד בתוכניות העסקיות, להתחיל להחזיר לבעלים חלק ממה שהשקיעו וליצור לעצמנו מקום עבודה נעים, כזה שכיף להיות בו", סיכם ורשבסקי.

ערוץ 10, כינוס עובדים / צלם: ישראל רדה