אמון הצרכנים בארה"ב בינואר עלה לשיא של 16 חודשים

מדד אמון הצרכנים עלה ל-55.9 נק' לעומת צפי ל-53.5 נק' ■ מדד קייס שילר: מחירי הבתים בארה"ב עלו חודש שישי ברציפות ■ בניקוי השפעות עונתיות נרשמה עלייה של 0.2% במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב

מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה בינואר הרבה מעל לציפיות ל-55.9 נקודות לעומת צפי ל-53.5 נקודות, זאת לאחר שבדצמבר הסתכם המדד על 53.6 נקודות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר של מדד זה ב-16 החודשים האחרונים והעלייה החודשית השלישית ברציפות, מה שמצביע על כך שהאמריקנים יותר אופטימיים כיום ביחס למצב הכלכלה והשיפור שחל בשוק הדיור ובשוק העבודה.

עם פרסום הנתון עברה וול סטריט להיסחר בטריטוריה החיובית לאחר פתיחה שלילית של המסחר.

עם זאת נציין כי רמת אמון הצרכנים בארה"ב עדיין נמוכה מאד ורחוקה מהממוצע של 95 נקודות. מאז מאי רשם המדד עלייה בטווח צר יחסית מ-46 נק' ל-55.9 נק', זאת לאחר שאת השפל רשם המדד בפברואר שעבר אז נפל ל-25.3 נק'.

מדד הציפיות העתידיות עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2007 ועלה מרמה של 75.9 נק' בדצמבר לרמה של 76.5 נק' בינואר. עוד פורסם כי הצרכנים מצפים כי המחירים יעלו בשנה הבאה ב-5.3%, עלייה קלה לעומת הנתון שפורסם בחודש הקודם והעיד על צפי לעלייה של המחירים בשיעור של 5.2%.

מחירי הבתים ממשיכים לטפס

לפני תחילת המסחר פורסם מדד קייס שילר העוקב אחר מחירי הדיור ב-20 מהערים הגדולות בארה"ב, עפ"י הנתונים מנוקי ההשפעה העונתית, רשם עלייה של 0.2% בנובמבר, זה החודש השישי ברצף בו נרשמות עליות המחירי הבתים בארה"ב. באוקטובר נרשמה עלייה של 0.3% הדבר מצביע על התייצבותו של ענף הנדל"ן שספג את המשבר החמור ביותר מאז שנות ה-30' של המאה שעברה במהלך השנתיים האחרונות.

הנתונים שאינם מנוקי עונתיות מצביעים ירד ב-0.2% בנובמבר לעומת רמתו באוקטובר. המחירים בשנה האחרונה ירדו באותן ערים במשוקלל ב-5.3%, מדובר בירידה השנתית המתונה ביותר שנרשמה מזה שנתיים. כאשר ב-5 מסך 20 הערים נרשמו עליות במחירי הבתים בנובמבר ביחס לאוקטובר, אך ב-15 ערים אחרות ירדו המחירים.

המדד שעוקב אחר מכירות חוזרות של בתים ב-20 הערים הצביע בנובמבר על ירידה של 32.6% ביחס לרמת השיא.

כששוויו של שוק הנדל"ן בארה"ב התייצב ושוק המניות עלה ברבעון השני והשלישי של השנה, נרשמה התאוששות בשווי של קרוב ל-5 טריליון דולר ביחס להפסדי השיא שנרשמו מאז 2007 שהסתכמו בכ-17.5 טריליון דולר, מה שמותיר לשוק עוד טווח רחב של תיקונים.