מוכרי השוק הסיטונאי האריכו המו"מ עם קבוצת סוהו ב-14 יום

תקופת ה-No Shop במו"מ עם הקבוצה שבראשות שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן היתה אמורה לפקוע היום ■ גורמים המקורבים לעסקה סיפרו כי הסיבה להחלטה היא העובדה שחלה התקדמות מסוימת במגעים

מוכרי השוק הסיטונאי החליטו להעניק לקבוצת סוהו, שבראשות שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן, הארכה בת 14 יום לתקופת המשא ומתן הבלעדי (No Shop) המתקיים איתה על מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב.

תקופת ה-No Shop היתה אמורה לפקוע היום, אולם הסיכום שהתקבל אמש בין הצדדים הוא שהם ימשיכו לדון בתנאי המכירה. במהלך תקופת ההארכה יתקיימו אותם נהלים של הליך מכירה שהתקיימו עד כה.

גורמים המקורבים לעסקה סיפרו כי הסיבה להחלטה היא העובדה שחלה התקדמות מסוימת במגעים וכי הצדדים החליטו למצותה. אולם, כפי שפורסם ב"גלובס" מוקדם יותר השבוע, הצעתה הסופית של קבוצת סוהו, שהוגשה בשני בערב למוכרי מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, היתה נמוכה ממה שציפו המוכרים ולכן הם נטו לדחותה.

השוק הסיטונאי נמצא בבעלות תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

הצעתה הסופית של קבוצת סוהו לשלב א' (הבנייה המרקמית ל-600 יחידות דיור, הקניון והמגרש המשולב) עמדה על כ-856 מיליון שקל בתוספת אפסייד של 40% עד 50% על 600 יחידות הדיור. לעומתם, המוכרים מעוניינים במחיר גבוה ככל האפשר ול"גלובס" נודע כי הם ציינו בפני קבוצת סוהו בשלבים מוקדמים יותר של המשא ומתן כי אם הקבוצה תלך על אפסייד גבוה ותשלומים נוחים היא תוכל להציע לא פחות מ-865 מיליון שקל. למרות זאת, הצעתה הסופית של הקבוצה עמדה על מחיר נמוך מזה.

מבחינת המוכרים מגלמת הצעתה הסופית של הקבוצה שווי קרקע זול בסטנדרטים של תל אביב. ייתכן ש-14 הימים הנוספים שהתווספו להליך המשא ומתן יסייעו לקבוצה להתאים את הצעתה לדרישות המוכרים.

אם תיפסל הצעת קבוצת סוהו בסוף תקופת ההארכה יוכלו מוכרי השוק הסיטונאי לעבור לנהל מגעים עם הקבוצה הנוספת שמעוניינת במתחם. זוהי הקבוצה המורכבת מהאחים גינדי, חברת גינדי השקעות והמצטרפת החדשה חברת רבוע כחול נדל"ן, שעצם הצטרפותה נחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר.

הצעתה של קבוצת גינדי עומדת על 1.05 מיליארד שקל בעסקת מזומן בתשלומים, לצד מרכיב האפסייד. שלב ב' של המתחם, הכולל את ארבעת מגדלי המגורים, לא נכלל בשלב ה-No Shop.