אמזון עקפה את התחזיות: רווחיה זינקו ב-71% ל-384 מיליון דולר

המכירות בעונת החגים האחרונה היו הגבוהות ביותר אי-פעם ■ המניה עולה במסחר המאוחר כ-3.5% ■ הצליחה למשוך קונים באמצעות מבצעים רבים כגון מכירות הקשורות לקורא האלקטרוני מתוצרתה, קינדל

חברת אמזון דיווחה בסיום המסחר כי רווחיה ברבעון הרביעי של 2009 זינקו ב-71% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת לאחר שהצרכנים רכשו בעונת החגים האחרונה דרך אתר החברה יותר מאי-פעם. המניה עולה במסחר המאוחר כ-3.5%.

למרות החולשה בכלכלה, אמזון הצליחה לעבור את השנה החולפת באופן מוצלח יחסית, כאשר הצליחה למשוך את הקונים באמצעות מבצעים רבים - החל במכירות הקשורות לקורא האלקטרוני מתוצרתה, קינדל, וכלה בגאדג'טים למטבח שנמכרים באתר החברה.

אמזון מסרה כי אינה מצפה כי הצמיחה תאט. החברה פרסמה תחזית לרבעון הראשון של 2010, לפיה הכנסותיה יצמחו בטווח שבין 32%-43% - מעבר לתחזיות האנליסטים בשוק. התחזית הינה להכנסות בטווח שבין 6.45-7 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-6.36 מיליארד דולר.

החברה דיווחה כי רווחיה צמחו ב-71% ל-384 מיליון דולר או 85 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 72 סנט למניה. הכנסותיה זינקו ב-42% והסתכמו ב-9.52 מיליארד דולר, מעל לציפיות המוקדמות בשוק שעמדו על 9.04 מיליארד דולר.

דירקטוריון אמזון אישר רכישה חוזרת בסך של 2 מיליארד דולר של מניות החברה, תוכנית שלא הוגבלה בזמן.