כפי שנחשף ב"גלובס": הצלחה בבדיקת הלוגים ב"צוק תמרור 4"

(עדכון) - זרח, אבנר ודלק קידוחים: נבצע מבחני הפקה באתר בעלות של 1.8 מ' ד' ■ הערכה: כמות הנפט - 6.6 מיליון חביות ■ האזהרה: "טרם ניתן לקבוע את יכולת הפקת הנפט או את כלכליותו של המאגר"

שותפויות חיפושי הנפט זרח , אבנר ודלק קידוחים דיוחו היום (א') לבורסה כי הן סיימו בהצלחה את בדיקת הלוגים החשמליים וכי הן נערכות לביצוע מבחני הפקת נפט באתר הממוקם באזור ים המלח. כבר ביום ה' דווח ב"גלובס", כי תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים הינן חיוביות, וזאת ימים ספורים בלבד לאחר שהשותפויות דיווחו כי מצאו נפט באתר בעומק של 2,103 מטר מתחת לפני הקרקע.

בדיקת הלוגים החשמליים נועדה לבדוק את התכונות הפיזיקליות של הסלעים, כגון סוגי הנוזל או הגז שבסלע. לאחר שהבדיקות הסתיימו בהצלחה, השלב הבא הוא ביצוע מבחני הפקה, בהן יפיקו השותפויות נפט ויבדקו את קצב ההפקה, וכמו כן יוכלו להעריך בעקבות כך את כמות הנפט שנמצאה במאגר.

מבחני ההפקה ייערכו ב-2 שכבות שונות, כאשר העומקים בהם יבוצעו מבחני ההפקה ייקבעו לאחר השלמת בחינת תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים. באותה נשימה מסייגות השותפויות באומרן, כי "ההחלטה לבצע מבחני הפקה מבוססת על האינדיקציות החיוביות הראשוניות שהתקבלו מהקידוח ומהלוגים, וכי טרם ניתן לקבוע את יכולת הפקת הנפט של השכבות או את גודלו או את כלכליותו של מאגר הנפט בקידוח".

במסגרת ההיערכות לביצוע מבחני ההפקה, השותפויות יצטרכו לפרק את מגדל הקידוח ולפנותו מהאתר, כמו גם להביא לאזור מכונות וציוד שיבצעו את הפקת הנפט. ההיערכות למבחני ההפקה בדרך כלל אורכת מספר שבועות עד חודשים בודדים. המבחנים עצמם ייארכו כחודש ימים ועלותם נאמדת ב-1.8 מיליון דולר.

ההערכה הראשונית טרם התחלת הקידוח באוקטובר האחרון הייתה כי באתר ישנן כ-6.6 מיליון חביות נפט. גורם המקורב לנושא אמר היום ל"גלובס", כי גם לאחר סיום בדיקת הלוגים החשמליים, הערכה זו לא השתנתה. כזכור, על פי ממצאים סיסמיים שפרסמו זרח, אבנר ודלק קידוחים טרם הקידוח עלה, שבאזור נמצא מבנה סגור המבטיח מאגר נפט בהיקף של כ-6.6 מיליון חביות נפט באיכות טובה.

את הדיווחים שלהן לבורסה חתמו שותפויות החיפוש בפסקת אזהרת מודגשת, המזכירה שוב למשקיעים על מידת הספקולציה הקשורה בהשקעה במניות הנפט והגז. השותפויות ציינו, כי ההערכות בנוגע לתוצאות בדיקת הלוגים החשמליים "הינן בגדר מידע צופה פני עתיד. ההערכות מבוססות על מידע גיאולוגי, גיאופיזי, טכני ואחר שנתקבל מהקידוח והלוגים. בשלב זה מדובר בהערכות בלבד אשר לגביהן לא קיימת עדיין ודאות. ההערכות צפויות להתעדכן ככל שיצטבר מידע נוסף, לרבות כתוצאה מהמשך עיבוד וניתוח ממצאי הקידוח והלוגים או מבחני ההפקה או כתוצאה ממכלול של גורמים הקשורים לפרויקטים של חיפושים והפקה של גז טבעי".