גזית גלוב ישראל תרחיב את "בית האיכרים" ב-20 מיליון שקל

הבניין ניצב במרחק של כ-100 מטר מהמתחם האורבני גני שרונה שבדרום הקריה

תנופת הבנייה בדרום הקריה בת"א מעוררת את ענף המשרדים באזור: גזית גלוב ישראל, בניהול רונן אשכנזי, תרחיב את "בית האיכרים" שבבעלותה בהשקעה של 20 מ' ש', כך נודע ל"גלובס".

בניין "בית האיכרים", שברחוב קפלן, הוקם בשנת 1952 ושימש כבניין משרדים של התאחדות האיכרים. גזית גלוב ישראל, הנמצאת בשליטת אשכנזי (25%) וגזית גלוב (75%), שבבעלות חיים כצמן ודורי סגל, רכשה את הבניין ב-2006. הבניין, שימותג בשם "G סנטר", הוכרז לשימור בדרגה נמוכה עד בינונית במסגרת תוכנית בניין עיר.

תכנון הרחבת הבניין נעשה ע"י אדריכל השימור גידי בר אוריין. על פי התוכנית, שתי הקומות שייתוספו לבניין ייבנו מזכוכית, בהתאם לכללי הבנייה הירוקה, וזאת בעוד הבניין הקיים בנוי בבטון חשוף.

השכנים של גינדי

הבניין ניצב במרחק של כ-100 מטר מהמתחם האורבני גני שרונה שבדרום הקריה, ששווק בספטמבר במכרז מינהל מקרקעי ישראל וכולל 27 בנייני טמפלרים לשימור. המתחם אמור לכלול מסעדות, בתי קפה, מבני ציבור, חנויות מוזיקה וגלריות.

הבניין ניצב גם סמוך למגרש שבו זכו האחים משה ויגאל גינדי יחד עם חברת גינדי החזקות במכרז המינהל בדרום הקריה לבניית שני בנייני משרדים ומסחר, בני 30 קומות כל אחד. לא הרחק נמצא גם השטח שבו תקים חברת גינדי החזקות את פרויקט שרונה בדרום הקריה, שיכלול 324 דירות בשלושה מגדלים.

בניין "בית האיכרים" איננו מאוכלס כיום, אולם ל"גלובס" נודע כי בכוונת גזית גלוב ישראל להשכירו לדייר איכותי אחד וכי הבניין ישווק כבניין בוטיק המיועד לאלפיון העליון של שוק המשרדים. עוד נודע כי דמי השכירות הצפויים בבניין ינועו בין 120 ל-140 שקל למ"ר לחודש.