צפו בהתנצלות טויוטה על כלי הרכב עם "דוושה דביקה"

גלובס tv החברה מסרה כי תחזק את דוושות ההאצה בכלי הרכב הבעייתיים בדרך שתימנע חיכוך יתר שגורם לדוושה להידבק לשטיחון ■ תעצור למשך שבוע את ייצור הדגמים בהם מופיעה הבעיה

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הודיעה היום כי תעצור למשך שבוע את ייצור הדגמים בהם מופיעה תופעת "הדוושה הדביקה" ותתחיל לתקן את כלי הרכב שהוחזרו בשל התופעה.

החברה מסרה כי תחזק את דוושות ההאצה בכלי הרכב הבעייתיים בדרך שתימנע חיכוך יתר שגורם לדוושה להידבק לשטיחון.

טויוטה דיווחה כי התופעה של דוושה "קשה" או דוושה "דביקה" מופיעה רק במקרים מאד נדירים כתוצאה מהשחיקה במנגנון הדוושה וקריאת השירות היא בגדר "פעילות מונעת" כדי להבטיח בטיחות גבוהה בכל רכבי טויוטה.

לדברי החברה דווח על מספר מצומצם של מקרים כאלה ברחבי אירופה ולא ידוע לטויוטה על שום תאונה כתוצאה מכך.

איסוף מכוניות טויוטה מגיע גם לישראל

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, פרסמה אתמול (א') הודעת ביניים רשמית על קריאת שירות לבדיקה ותיקון של דוושת ההאצה ברכבי טויוטה.

משרד התחבורה הורה לבדוק את הדגמים הבעייתיים של טויוטה, בהם התגלתה תקלה בארה"ב והחברה אספה בחזרה חלק מהמכוניות. בסוף השבוע נודע כי הבדיקות התרחבו גם לאירופה, והיום דווח כי הבדיקות מגיעות גם לישראל.

הדגמים שייבדקו בישראל הינם יאריס, אוריס, ונסוס, אוונסיס ו-VERSO. מיכה כרמון, מנכ"ל טויוטה מוטורס, אמר הבוקר לגלי צה"ל, כי ההערכה היא שמדובר ב-4,000-6,000 מכוניות שייאספו לבדיקות בישראל.