10 דקות: איך לפתח בקלות אפליקציות לאנדרואיד ול-iPhone?

iSites מאפשר לפתח אפליקציות פשוטות אך ממותגות וכן לקבל נתונים סטטיסטיים על הרגלי השימוש בהן ■ וגם: אתר YouTube מתרחב לזירות נוספות: החל להתנסות ביצירת שירות מוסיקה אינטרנטי

1. שירות מוזיקה מקוון

אתר YouTube מתרחב לזירות נוספות: שירות הווידיאו הפופולרי החל להתנסות ביצירת שירות מוסיקה אינטרנטי, תחת השם YouTube Music Discovery Project. באתר יכולים משתמשים להקליד בתיבת החיפוש שם של אמן או להקה, ולקבל באופן מיידי פלייליסט המורכב משירי האמן המבוקש, לצד תיאור קצר של האמן. כן יכולים המשתמשים ליצור עמוד אישי וליצור פלייליסט אישי, אותו הם יכולים לחלוק עם חברים, כמו גם למצוא אמנים או להקות שמציעות מוסיקה בסגנון דומה.

2. אפליקציה ב-10 דקות

יצרניות התוכן הגדולות בעולם מציעות כבר זמן מה תכנים כאפליקציה למכשירי סלולר חכמים, כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלהן. אולם, לרוב יצרניות התוכן הבינוניות והקטנות אין אמצעים להשקיע בפיתוח אפליקציות תוכן. השירות החדש iSites מאפשר ליצרניות התכנים לפתח בקלות אפליקציה פשוטה אך ממותגת בכ-10 דקות, עבור מכשירי אנדרואיד ואייפון.

על מנת לבנות את האפליקציה יש להזין אלו מהתכנים של האתר צריכים להופיע בה (באמצעות RSS) ואלו קטגוריות תוכן יהיו בה, לבחור תוכן נוסף מאתרים כגון פליקר או טוויטר, ולבחור את הצבע והעיצוב של האפליקציה. את תהליך ההרשמה לחנות האפליקציות ואישור האפליקציה עושה iSites. משתמשים צריכים לשלם 25 דולר עבור האפליקציה הסטנדרטית, או 99 דולר לשנה במידה והם משלבים באפליקציה פרסומות סלולריות. כן יכולים המשתמשים לקבל נתונים סטטיסטיים על הרגלי השימוש באפליקציה, ועל הפופולריות של התכנים. אתרים המציעים שירותים דומה הם AppMakr ו-Mobile Roadie.

3. מעקבי ציוצים

אוהבים לעיין בסטטיסטיקות הטוויטר שלכם ולעקוב אחר ההתפתחות ההיסטורית של חשבון המשתמש האישי שלכם? אם כן, אפליקציית האייפון Birdbrain עשויה לסייע לכם. האפליקציה מצלמת את מצב החשבון של המשתמש, פעולה המאפשרת לה לעקוב אחר שינויים ברשימת העוקבים ולהציג אותם בחיתוך יומי, שבועי או חודשי. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לנהל כמה חשבונות טוויטר במקביל, ולחפש אחר חברים חדשים. האפליקציה מוצעת בחנות האפליקציות של אפל במחיר של 3 דולר.

4. אחי, איפה אתה?

האפליקציה Pegshot היא אפליקציית אייפון, המאפשרת למשתמשים לעדכן את החברים שלהם איפה הם נמצאים באותו הרגע ומה הם עושים. השירות מאפשר למשתמשים לשלוח לחברים תמונה או קטע וידיאו שמאוחסן באייפון, באמצעות לינק שמפורסם בטוויטר או בפייסבוק. כאשר אחד מהחברים של המשתמשים לוחץ על הלינק, הוא מועבר לעמוד שבו הוא יכול לראות את הווידיאו או את התמונה, לצד מפה המציגה איפה צולמו התמונה או הסרטון. כן יכולים החברים להוסיף תגובות לקטע המדיה המצורף. האפליקציה כוללת ממד חברתי נוסף, שכן היא מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר משתמשים אחרים, בדומה לטוויטר, או להיות חברים בצורה הדדית בפייסבוק.