סמנכ"ל הלקוחות בקבוצת מקאן, עוברת לחברת המדיה מרקיורי

המעבר הוא ככל הנראה חלק מחיזוק השת"פ בין קבוצת מקאן לבין ראובני-פרידן בתחום המדיה

האם השת"פ בין קבוצת מקאן אריקסון לראובני-פרידן בתחום המדיה הולך צעד נוסף קדימה? ל"גלובס" נודע כי תמי ריצ'רדס, סמנכ"ל לקוחות מקבוצת מקאן, עוברת לשמש בתפקיד סמנכ"ל לקוחות בחברת המדיה מרקיורי המטפלת במדיה של לקוחות ראובני-פרידן.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" החל מהשנה יהיו לחברות הסכמי מדיה משותפים בכל הנוגע למחיר ועמלות, זאת לאחר שבמסגרת המשא ומתן עם זכייניות הטלוויזיה בנוגע להסכמי 2010 עם חברות המדיה עלה הנושא הזה לדיון.

בפברואר 2009 אישר משרד הממונה על ההגבלים העסקיים למקאן אריקסון וראובני-פרידן לרכוש מדיה ביחד או לשתף פעולה בדרכים אחרות. במשרדי הממונה קבעו אז כי אין לראות בראובני-פרידן ובמקאן מתחרים, מאחר ששניהם נשלטים על-ידי אותה חברת אחזקות בינלאומית - אינטרפבליק.

עם זאת, האישור שהתקבל לא נוצל במלואו, שכן הוא ניתן לאחר שהחלה השנה ונחתמו ההסכמים השנתיים.

עד לפני כשנה ניהל ראובני-פרידן את רכש ותכנון המדיה שלו באמצעות יונייטד, שהיתה משותפת לו ולשלמור אבנון עמיחי. החברה קיבלה בעבר אישור לפעילות מהממונה על ההגבלים, לאחר שהממונה הקודם השתכנע כי הבעלות המשותפת של אינטרפבליק במקאן ובראובני לא באה לידי ביטוי בהתנהלות של שתי חברות המדיה שלהן.

כשפקע תוקף הפטור של יונייטד והיא נדרשה לחדש אותו, לא השתכנעו במשרדי הממונה כי הקשר באחזקות לא יפגע בתחרות - והודיעו על פירוק החברה. בעקבות פירוק יונייטד הוקמו שתי חברות מדיה: יוניון מדיה, המנוהלת על-ידי אורן יוניוב (לשעבר מנכ"ל יונייטד); ומרקיורי, אותה מנהל ישראל דיאמנט עבור ראובני-פרידן.

ישראל דיאמנט אישר את הידיעה.