ה-SEC: בכיר בגילת סחר במידע פנים וייקנס ב-380 אלף דולר

יהושוע לוינברג, אחיו של המנכ"ל עמירם לוינברג, רכש מניות של סקופוס בין אוקטובר לדצמבר 2008 והרוויח 188 אלף דולר לאחר שהחברה נמכרה להרמוניק ■ הגיע לפשרה עם ה-SEC

הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הגישה אמש (ג') תביעה אזרחית נגד בכיר בגילת לווינים בגין שימוש לכאורה במידע פנים על מנת להרוויח מרכישת מניות של חברת סקופוס שהוצעה למכירה. סקופוס נסחרה בעבר בוול סטריט, בטרם נמכרה להרמוניק.

ה-SEC מאשים את יהושוע לוינברג, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בגילת לוויינים ואחיו של מנכ"ל החברה עמירם לוינברג, כי בסוף 2008 ידע שחברת סקופוס הישראלית הציעה את עצמה לגילת וחברות אחרות על מנת שירכשו אותה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

בכתב התביעה של ה-SEC נכתב, כי לוינברג רכש כ-102 אלף מניות של סקופוס בין אוקטובר לדצמבר 2008 במחיר של 3.56 דולר למניה בממוצע, קרי בהיקף של כ-362 אלף דולר.

6 ימים לאחר שלוינברג רכש, על פי החשד, את בלוק המניות האחרון שלו בהיקף של 71 אלף מניות, שהיוו 88% מסך מחזור המסחר במניית סקופוס באותו יום. החברה נרכשה על ידי הרמוניק במחיר של 5.62 דולר למניה - כלומר מחיר הגבוה ב-57% מהמחיר הממוצע בו לוינברג קנה את המניות. כך, לטענת ה-SEC, גרף לוינברג רווח מהיר של 188 אלף דולר.

עו"ד ג'ים קליינהנדלר, המייצג את לוינברג, אמר ל"גלובס", כי מרשו הגיע להסכם פשרה עם ה-SEC לפיו הוא ישלם סכום של 380 אלף דולר, הכולל את החזר הרווח וקנס וזאת מבלי לאשר או להכחיש את החשדות נגדו. "אין מניעה לכך שמרשי ימשיך להיות בעל עניין בגילת", הוסיף קליינהנדלר.

מגילת נמסר בתגובה: "מדובר בהסדר שהושג אישית בין מר יהושע לוינברג לבין רשות ניירות ערך האמריקנית, ולהסדר אין השפעה כלשהי על החברה".