אמפא במגעים למכירת נכסיה לכלל ביטוח ב-1.3 מיליארד שקל

זאת לאחר שלא התממשו המגעים עם בריטיש ישראל לכניסה לגרעין השליטה באמפא נדל"ן ■ סכום התמורה בעסקה נקבע לפי תשואה ממוצעת של 8% על הרווח התפעולי הנוכחי של הנכסים

לאחר שלא התממשו המגעים עם בריטיש ישראל לכניסה לגרעין השליטה באמפא נדל"ן, מנהלת כעת קבוצת אמפא מגעים למכירת תיק הנכסים שלה לחברת כלל ביטוח תמורת כ-1.3 מיליארד שקל.

תיק הנכסים של אמפא, שבשליטת האחים נקש ומשפחת פוגל, כולל נכסים מניבים בתל אביב, בהרצליה ובמיקומים אסטרטגיים נוספים. הנכסים כוללים, בין השאר, מחצית ממגדל המשרדים אלקו הנבנה בדרך יגאל אלון בתל אביב, הבניין הסמוך לו, אמפא TLV, בית אמצור בהרצליה וחלקים מבית אמפא הרצליה. תיק הנכסים כולל גם את הנכסים שרכשה אמפא מידי חברת הנדל"ן קורקס ב-2008 כמו בית קורקס בהרצליה פיתוח, בית אורנים בבני ברק, בית כנרת בבני ברק, בית גיבורי ישראל בתל אביב, בית ג'נבה ברמת גן ובית קורקס ברעננה.

סכום התמורה בעסקה נקבע לפי תשואה ממוצעת של 8% על הרווח התפעולי הנוכחי של הנכסים.

אמפא וכלל ביטוח נמצאות בהליך של משא ומתן בלעדי (No Shop) עד סוף החודש. תיק הנכסים של כלל כולל אך ורק אחזקה ישירה בנדל"ן, ואינו כולל אחזקות במניות או אג"חים - סחירות או שאינן סחירות, בחברות מתחום הנדל"ן. בשיאו הגיע שוויו של תיק הנכסים ל-2.5 מיליארד שקל, כשהשיא נחשב ערב מכירת קניון גבעתיים, שבו החזיקה כלל יחד עם חברת נכסים ובניין. תיק הנכסים מכיל היום 20 נכסים ששטחם הכולל הוא כ-200 אלף מ"ר, 19 מהם בישראל ואחד בלונדון, בשווי 2.2 מיליארד שקל.