יצחק תשובה במו"מ לרכוש את כל תחנות הדלק של BP בצרפת

היקף העסקה מוערך ב-180 מליון אירו ■ מדובר ב-416 תחנות תדלוק - כולל חנויות נוחות ■ החברה שילמה 10 מיליון אירו לקבל בלעדיות במו"מ וצופה להשלים את העסקה במחצית השנייה של השנה

יצחק תשובה רוצה להעמיק את הדומיננטיות שלו בתחום האנרגיה. דלק אירופה, מקבוצת דלק שבשליטת תשובה, מנהלת מו"מ עם ענקית הנפט בריטיש פטרוליום לרכישת כל 416 תחנות התדלוק של BP בצרפת - כולל חנויות הנוחות שלה - בהיקף של 180 מיליון אירו. החברה צופה להשלים את העסקה במחצית השנייה של השנה.

דלק כבר שילמה 10 מיליון אירו לצורך קבלת בלעדיות במו"מ עם BP וההצעה שלה בתוקף עד ה-15 באוקטובר השנה. במהלך חתימת ההסכם, אם זו אכן תתממש, תשלם דלק 10 מיליון אירו נוספים, מלבד 180 מיליון האירו עליהם דובר כעת במו"מ.

מלבד 416 תחנות הדלק, העסקה כוללת גם כ-300 תחנות נוחות וכ-200 מתקני רחיצת מכוניות. דלק תמשיך להפעיל את התחנות תחת המותג BP והעסקה צפויה לכלול גם הסכמים ארוכי טווח בתחום כרטיסי תדלוק. אם תושלם העסקה, תשובה יחזיק בנתח של כ-3% בשוק תחנות הדלק בצרפת.

דלק אירופה מוחזקת ב-80% על ידי דלק פטרוליום וב-20% הנותרים בידי דלק ישראל, דרכה מפעילה הקבוצה את תחנות הדלק בישראל ואת רשת חנויות הנוחות "מנטה". דלק אירופה פעילה במדינות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. אין זו הפעם הראשונה שהחברה, שנוסדה ב-2007, מדווחת על עסקאות בסדר גודל שכזה, שכן היא גם רכשה את תחנות הדלק של שברון האמריקנית במדינות האמורות תמורת 404 מיליון אירו.

עם השלמת העסקה, תשובה יחזיק ביותר מ-1,250 באירופה, כאשר לשם ההשוואה בכל ישראל פועלות כ-1,000 תחנות דלק שלו. תשובה צפוי גם להשקיע כ-50 מיליון אירו נוספים בתחנות הדלק בכבישים המהירים בצרפת. פעילות תחנות הדלק של BP הניבה בשנת 2008 הכנסות של 875 מיליון אירו על מכירה של 1.4 מיליון ליטרים מעוקבים.