אובמה: נתוני התעסוקה "מעודדים" אך "הם אינם סיבה לחגיגה"

הנשיא האמריקני ציין כי דו"ח התעסוקה מראה כי ארה"ב מטפסת החוצה מ"החור הענק" שיצר המיתון אך הזהיר כי המספרים עלולים לצנוח בחודשים הקרובים

ברק אובמה מגיב לדו"ח התעסוקה החודשי: נשיא ארה"ב אמר היום (ו') בפגישה עם בעלי עסקים קטנים ליד וושינגטון כי דו"ח התעסוקה מראה כי ארה"ב מטפסת החוצה מ"החור הענק" שיצר המיתון אך הזהיר כי המספרים עלולים לצנוח בחודשים הקרובים.

אובמה כינה את הנתונים "מעודדים" ו"מעוררי תקווה" אך "הם אינם סיבה לחגיגה" משום ש"רבים מחברינו, שכנינו ובני משפחתנו נמצאים עדיין מחוץ למגעל העבודה". הנשיא האמריקני אמר כי הוא מאמין כי הנתונים מסמלים את המשך תהליך ההתאוששות הכלכלית, גם אם בצורה צנועה משהו.

"אני מעודד מהעובדה כי גריעת המשרות בינואר 2010 היא שבריר לעומת אובדן המשרות המסיבי בחודש המקביל ב-2009 וששיעור האבטלה סוף סוף ירד בחודש החולף במקום לעלות", ציין אובמה.

נציין כי משרד העבודה האמריקני פרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את נתוני התעסוקה החודשיים לחודש ינואר, אשר הפתיעו לרעה מחד כשהצביעו על ירידה של 20 אלף משרות. קונצנזוס תחזיות האנליסטים, היה צפוי להצביע סוף סוף על יצירה של 15 אלף מקומות עבודה בינואר. בשורה התחתונה, התאדו בארה"ב 8.4 מיליון מקומות עבודה בשנתיים האחרונות (הצפי עמד על גריעה של 7.2 מיליון משרות מאז תחילת המיתון הנוכחי). מאידך, שיעור האבטלה בארה"ב הפתיע לטובה כשירד ל-9.7% לעומת צפי כי יוותר ברמתו הגבוהה מזה 26 שנה - 10%.