פסגת ה-G7 אינה מתעלמת: המנהיגים דנו בבעיה הפיננסית ביוון

שר האוצר היפני: "דנו זמן רב בתפקידים שעל קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי למלא במציאת פתרון" ■ דארלינג: "מרבית המשתתפים בפסגה תומכים בהמשך התמריצים הכלכליים"

שר האוצר היפני, נאוטו קאן, אמר שטוקיו מתמקדת בתקופה הנוכחית בכלכלת סין כיוון שהיא מראה סימני בועה. דברים אלה מסר קאן לעמיתיו במהלך פסגת ה-G7 שמתקיימת בסוף השבוע הזה בקנדה. השר היפני הוסיף כי עמיתיו בפסגה לא התנגדו לעמדתה של טוקיו כי צמיחה יציבה בסין היא חיונית.

שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של ה-G7 לא יכלו להתעלם מהבעיה הפיננסית ביוון. "דנו זמן רב בתפקידים שעל קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי למלא במציאת פתרון", אמר שר האוצר היפני לאמצעי התקשורת.

כנראה קריאתו של שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג למדינות ה-G7 לפני התחלת הפסגה לשמור על האחדות שעזרה להם להתגבר על המשבר הפיננסי בשנה שעברה, נפלה על אוזניים שומעות. דארלינג מסר לעיתונאים כי מרבית המשתתפים בפסגה תומכים בהמשך התמריצים הכלכליים וצמצום הגירעונות בתקציב בשלב מאוחר יותר.

יצוין כי פסגת שרי האוצר של שבע המדינות המתועשות, אשר כוללת בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן וארה"ב, החלה רשמית אמש בארוחת ערב באיקלואיט, קנדה. שרי האוצר צפויים לפרסם הודעה רשמית משותפת הערב לאחר סיום הפסגה.