האם וול סטריט תמשיך השבוע המומנטום החיובי מיום ו'?

השבוע יפורסמו, בין היתר, המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר, כשהן צפויות לעלות ב-0.4% ■ ברננקי ייתן עדות לגבי אסטרטגיות היציאה של ה'פד' מצעדי התמרוץ השונים ■ בין המדוחות השבוע - דיסני וקוקה קולה

משקיעי המניות בוול סטריט נכנסים לשבוע החדש כשהם נקרעים בין אמון בהתאוששות הכלכלית הגלובלית לבין חששות שמא פעולותיהן של ממשלות בעולם יגרמו לעצירה פתאומית של התאוששות זו.

"השוק למעשה נמצא במלחמה של משיכת חבל", אמר צ'אנינג סמית' מ-קפיטל אדוויזרס גרות' פאנד. "בצד החיובי, הדו"חות הרבעוניים טובים למדי, כמו גם נתוני המאקרו". בניגוד לנתונים אלו נמצאים החששות שסין תתחיל להאט את הצמיחה הכלכלית שלה, ובעקיפין - את צמיחתן של כלכלות אחרות, שנהנו מהתיאבון של סין לאנרגיה וסחורות בסיסיות.

בו בזמן, המשקיעים מודאגים גם שהחובות הנערמים של פורטוגל, יוון וספרד יובילו למשבר פיננסי ספירלי כמו זה שפגע לפני שנתיים בשוקי האשראי. "מה שלמדנו מהמשבר של ליהמן ברדרס הוא שהשווקים הגלובליים קשורים זה לזה", אמר סמית'.

המשקיעים עומדים לקבל מספר נתונים כלכליים בשבוע הקרוב, שעשויים לטלטל את הסנטימנט לכיוון החיובי או השלילי. עם תחילת השבוע, המשקיעים עשויים להגיב להודעות לעיתונות שיתפרסמו מפסגת ה-G7 שהתקיימה בסוף השבוע בקנדה.

הפדרל ריזרב ומדיניות הריבית עשויים לשוב לאור הזרקורים, היות שביום ד' יישאו דברים מפר קובעי מדיניות בבנק מרכזי, ובייחוד היו"ר, בן ברננקי שייתן עדות לגבי אסטרטגיות היציאה של ה'פד' מצעדי התמרוץ השונים.

אך, כאמור, אירועים מעבר לים עשויים להאפיל על התרחשויות בארה"ב. בעוד ש"אנו מאמינים כי השווקים מגזימים בתגובתם להשלכות של הידוק מדיניות בסין, כמו גם למצב הכספי ביוון, הרי שאין זה סביר כי הלחצים משני סיכונים אלו יתפוגגו בשבועות הקרובים", אומרים ב-JP מורגן.

גורו המניות והמנחה של תוכנית Mad Money ברשת CNBC, ג'ים קריימר, חושב כי החדשות שהגיעו מעבר לים אודות מצבן של מספר כלכלות באירופה ביחד הובילו את המשקיעים הגדולים לחשוב מחדש על הפוזיציות שלהם ולהחליט בסוף לבצע מכירת בזק.

"הגרעון התקציבי שלנו נוראי, סין מורידה את הקצב ומדינות שלעולם לא חשבנו שיוכלו להשפיע עלינו כמו יוון, ספרד ופורטוגל, גורמות לירידות חדות", אמר. קריימר ממליץ להתרחק ממניות אשר מניבות תשואה גבוהה "מטעה", כמו קימברלי-קלארק או אלטריה אשר הציגו תשואה נאה, וממליץ לחפש את אותן מניות ש-"נענשו בטעות" כחלק ממגמת הירידות, כמו ויזה וסיסקו, אשר מתאפיינות בתנאים פונדמנטליים טובים ופרסמו דו"חות טובים.

המכירות הקמעונאיות צפויות לשוב ולעלות

■ ביום ג' יפורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש דצמבר. כלכלנים צופים עלייה של 0.6% בהמשך לגידול של 1.5% בחודש נובמבר.

■ ביום ה' יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש דצמבר. הגרעון צפוי להצטמצם ל-35 מיליארד דולר מ-36.4 מיליארד בנובמבר.

■ ביום ה' יפורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר, כשהן צפויות לעלות ב-0.4%, לאחר קיטון של 0.3% דצמבר. להוציא מכוניות, המכירות הקמעונאיות צפויות לעלות ב-0.4%, לעומת ירידה של 0.2% בחודש לפני כן.

■ הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-467 אלף תביעות חדשות מ-480 אלף בשבוע שלפני כן.

■ בנוסף, יפורסמו המלאים העסקיים לחודש דצמבר, הצפויים לעלות ב-0.4%, בדומה לנובמבר.

■ ביום ו' יפורסם מדד הסנטימנט של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מקדימים, לחודש פברואר. הצפי הינו לעלייה ל-74.8 נקודות מ-74.4 נקודות בינואר.

Loews צפויה לדווח מחר על מעבר לרווח של 97 סנט למניה ברבעון הרביעי.

יצרנית הדשנים הקנדית, אגריום צפויה, לדווח ביום ג' על רווח של 24 סנט למניה, לעומת 79 סנט ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ענקית המשקאות הקלים, קוקה-קולה , תפרסם גם היא את דו"חותיה לרבעון הרביעי, כשהצפי הוא לרווח של 66 סנט למניה, לעומת 64 סנט ברבעון המקביל. מנגד, וולט דיסני צפויה להציג ירידה ברווח הרבעוני ל-39 סנט למניה אל מול 41 סנט ברבעון המקביל.

חברת התרופות, בוסטון סיינטיפיק , תדווח ביום ד' על תוצאותיה ברבעון האחרון, כשצפי השוק הוא לרווח של 13 סנט למניה, בדומה לרבעון המקביל. הפסדיה של ספרינט-נקסטל ברבעון הרביעי צפויים להצטמצם ל-19 סנט למניה, לעומת הפסד של 57 סנט למניה ברבעון המקביל.

חברת המשקאות, פפסיקו , צפויה לדווח ביום ה' על רווח של 80 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת 88 סנט ברבעון המקביל.

קומפיוג'ן תדווח ביום ג' על תוצאות הרבעון הרביעי, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

מג'יק ואורכית תדווחנה ביום ד', אך הצפי לא היה זמין.

סינרון , איזיצ'יפ וג'קדה ידווחו בים ה'.

טבע תרכז עניין על רקע מה שמסתמן כסיום הקרב של המכרז לרכישת רציופארם הגרמנית. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, טבע ואקטוויס הגישו הצעות אחרונות לרכישת רציופארם והכרעה צפויה בקרוב. גם פייזר , חברת התרופות האמריקנית שהיא גם הגדולה בעולם, עדיין בתמונה.

אורמת טכנולוגיות פרסמה עדכון לגבי פרויקט החברה בפונה שבהוואי. נכון להיום, תחנת הכוח הגיאותרמית, שאמורה להפיק חשמל בהיקף 30 מגוואט, מפיקה כיום רק 17 מגוואט - מה שמתבטא בירידה של כמיליון דולר בהכנסה החודשית של אורמת טכנולוגיות בהתבסס על מחירי החשמל בהוואי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]