תחזיותיה של ביגבנד לרבעון הראשון נמוכות מהקונצנזוס

מצפה לרשום ברבעון הראשון הפסד של 3-5 סנט למניה, לעומת הפסד של סנט אחד לפי קונצנזוס האנליסטים ■ המניה הידרדרה בסוף השבוע האחרון לשפל של שנה וחצי

אם יש משהו שחברת ביגבנד (Bigband) יודעת לעשות היטב זה לאכזב את ציבור המשקיעים. מהרגע הראשון שבו הונפקה החברה בנאסד"ק - לפני קרוב לשלוש שנים - לא ראה ממנה ציבור זה נחת, ולראיה מחיר המניה שנחת לרמה הנוכחית של 2.93 דולר (תשואה שלילית של 77% מאז ההנפקה), והפך את הנפקת החברה לאחת הגרועות מבין הישראליות שבוצעו בשוק ההון האמריקני בשנים האחרונות.

וכך, ממשיכה ביגבנד לנהוג לפי המסורת הקלוקלת, וביום חמישי האחרון, במסגרת פרסום תוצאותיה לרבעון האחרון של 2009, עדכנה את תחזיותיה לרבעון הראשון של 2010 ולשנה כולה, וכאמור - שוב אכזבה. ביגבנד, המפתחת נתבי תקשורת לשירותי מולטימדיה, צופה כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה ינועו בין 33 מיליון דולר ל-35 מיליון דולר (בהתאם לקונצנזוס האנליסטים), אך ההפסד הנקי למניה יעמוד על 3-5 סנט בעוד קונצנזוס האנליסטים קיווה כי החברה "תסתפק" בהפסד של סנט אחד למניה.

את שנת 2010 מקווה החברה לסיים עם שיעור צמיחה של 10%, שפירושו הכנסות בגובה 154 מיליון דולר - הרבה מתחת לרמת ההכנסות ב-2006 עד 2008. ועם תחזיות שכאלו, לא פלא שהמניה ממשיכה לרדת. ביום חמישי היא הגיעה למחיר שפל של שנה וחצי - 2.83 דולר - והשלימה בכך ירידה של 47% בשנה האחרונה. למחרת המניה התאוששה מעט ל-2.93 דולר - מחיר המשקף שווי חברה של 196 מיליון דולר, רק 24 מיליון דולר מעל שווי המזומנים שבידיה. במילים אחרות, שוק ההון עדיין לא מתמחר ברצינות רבה את פעילות החברה.

תוצאות הרבעון הפתיעו לטובה

ובחזרה לתוצאות הרבעון האחרון של 2009 שדווקא הפתיעו לטובה. ביגבנד רשמה ברבעון זה הכנסות של 34.4 מיליון דולר (כמיליון דולר מעל קונצנזוס תחזיות האנליסטים), ואילו הרווח הנקי למניה (על בסיס Non GAAP) עמד על 4 סנט לעומת הפסד נקי של סנט אחד לפי קונצנזוס האנליסטים.

"האווירה הכלכלית ששררה בשנת 2009 השפיעה באופן מהותי על השקעות ההון של לקוחותינו", ציין אמיר בסן-אשכנזי, מנכ"ל ביגבנד וממייסדיה, בשיחת הוועידה. "עם זאת, השוק בו אנו פועלים ממשיך להיות תחרותי, וצמיחת שירותי HD מגדילה את הביקוש להעברת וידאו בקצבים גבוהים", ניסה בסן-אשכנזי להמתיק את הגלולה המרה.

לדבריו, עם פתיחת 2010 לקוחות החברה הבהירו כי הם ממשיכים להיות זהירים בבואם להשקיע הון בטכנולוגיות מתקדמות יותר, ומכאן תחזיותיה הצנועות של החברה. בסן-אשכנזי ציין כי לביגבנד יש שלושה מנועי צמיחה, והראשון שבהם הוא שיעור החדירה ההולך וגדל של שידורי HD. "לפי חברת פורסטר, עד סוף השנה 67% ממשקי הבית בארה"ב יהיו מאובזרים בטלוויזיות המותאמות לשידורי HD", ציין מנכ"ל ביגבנד.

המנוע השני הוא העברת שידורי וידאו לאמצעי שידור אחרים מלבד הטלוויזיה (דוגמת האינטרנט), ואילו השלישי הוא הגידול בביקוש לפרסום - גם הוא באמצעי שידור אחרים מלבד הטלוויזיה.