מנכ"ל SAP פורש במפתיע לאחר 7 חודשים בלבד בתפקיד

הפרישה צפויה לעורר את אי-שביעות הלקוחות והאנליסטים, שיראו בה חוסר אסטרטגיה ברור ■ החברה הגרמנית הודיעה כי תפצל את תפקיד המנכ"ל החברה בין הממונה על הארגון והמנהל לפיתוח מוצרים

מנכ"ל SAP , ליאו אפותקר, עזב את תפקידו בחברה לאחר שהדירקטוריון החליט לא לחדש את חוזהו. הפרישה המפתיעה שבאה לאחר שבעה חודשים בלבד מאז מינויו לתפקיד המנכ"ל היחיד של החברה, צפויה לעורר את אי-שביעות הלקוחות אשר יראו בה כחוסר באסטרטגיה ברורה של החברה.

החברה הגרמנית הודיעה אמש (א') כי היא תפצל את מנהיגות החברה בין ביל מק'דרמוט, הממונה על האירגון של החברה, וג'ים הגמן סנאב, האחראי לפיתוח מוצרים. שניהם כבר חברים בדירקטוריון של החברה.

SAP ציינה בהודעתה כי היא הגיעה להסכמה משותפת עם ליאו אפוטקר לפיה חוזהו לא יחודש. אפותקר שימש מאז אפריל 2008 כמנכ"ל משותף ביחד עם המנכ"ל הוותיק הנינג קגרמן, ומאז יולי 2009 כיהן כיו"ר מועצת המנהלים של החברה.

בתקופת כהנותו של אפותקר, ספג ביקורת בגלל העיכוב בהשקת התוכנות החדשות של SAP לעסקים קטנים ובינוניים והניסיון של החברה לעלות את עמלות התחזוקה.

אנליסטים מעריכים כי SAP צריכה להגיב לחוסר שביעות רצון הלקוחות לגבי עמימות חזון החברה לטווח הארוך ולחזק את התדמית שלה כחברה בעלת ארגון חזק.