ניצחון ליוצרת "קופיקו": כמעט חינם תוריד מהמדפים את דגני "קופיפו"

ביהמ"ש קיבל את עמדתה של יוצרת "קופיקו", תמר בורנשטיין-לזר, שטענה כי הדמות "קופיפו" על הדגנים מפרה זכויות יוצרים ■ רשת מחסני כמעט חינם תשלם לבורנשטיין-לזר את הוצאות הבקשה בסך 20 אלף שקל

ניצחון לתמר בורנשטיין-לזר, מי שהגתה ויצרה את הדמות "קופיקו": בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר לבקשתה של הסופרת והוציא צו מניעה זמני האוסר על רשת מחסני כמעט חינם לשווק דגני בוקר שעל אריזתם מופיע הדמות "קופיפו".

בורנשטיין-לזר טענה בפנייתה לבית המשפט, באמצעות עוה"ד גיא נוף, ענת פלץ ונרדין סבית, כי בשיווק דגני הבוקר שעל אריזתם מופיעה דמות קוף ("קופיפו") מפרה מחסני כמעט חינם זכויות יוצרים וסימני מסחר בדמותו של "קופיקו".

המשיבה הודתה בכך שלסופרת יש זכות יוצרים בדמות "קופיקו", אולם לטענתה הרשת לא הסתמכה על דמות זו לצורך יצירת הדמות "קופיפו", שהיא יצירה עצמאית אותה רכשה באתר האינטרנט FOTOLYA.

בהחלטתו ציין השופט יהודה זפט כי המילה "קופיפו", המופיעה יחד עם דמות קוף על אריזת דגני הבוקר של רשת מחסני כמעט חינם, דומה עד כדי הטעיה לשם "קופיקו".

עוד ציין השופט כי עובדי הרשת אף טעו וציינו על חשבונית שהנפיקו את המילה "קופיקו" במקום "קופיפו", ובכך יש כדי לתמוך במסקנה בדבר קיומו של דימיון מטעה בין שני השמות.

רשת מחסני כמעט חינם חוייבה לשלם לבורנשטיין-לזר את הוצאות הבקשה בסך של 20 אלף שקל. (ת.א. 8820-01-10).