יוצרת "קופיקו" תובעת את מחסני כמעט חינם: "העתיקו את הדמות"

יוצרת הדמות, תמר בורנשטיין-לזר, מבקשת מבית המשפט להורות לרשת מחסני כמעט חינם להשמיד את כל אריזות דגני הבוקר הנושאות את השם והדמות "קופיפו"

סופרת הילדים תמר בורנשטיין-לזר (82), המחברת של סדרות ספרי הילדים "קופיקו", בעלת זכויות הוצרים הבלעדיות ובעלת המוניטין הבלעדית בדמות "קופיקו" הקיימת מזה 59 שנה, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה זמני, שיאסור על רשת מחסני כמעט חינם מלייצר ומלשווק את אריזות דגני הבוקר "קופיפו" (מסדרת דגני הטבע) וכל אריזות דגנים או מוצרים אחרים כלשהם הנושאים את השם "קופיפו" או הדמות המצוירת הנלוות לו.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי במהלך חודש דצמבר 2009, בעת ביקור מקרי שערכה בתה של המבקשת באחד מסניפי רשת מחסני כמעט חינם, היא נדהמה לגלות כי מחסני כמעט חינם מייצרת ומשווקת דגני בוקר הנושאים את השם "קופיפו" הדומה מאוד לשם "קופיקו", ואשר על אריזתם מצוירת דמות של קוף הדומה בפרטיה הגרפיים באופן כמעט מוחלט לדמות "קופיקו".

לטענתה, הדבר נעשה במטרה להטעות את ציבור הקונים במחסני כמעט חינם לחשוב כי דגני בוקר אלה קשורים כביכול לדמות "קופיקו" של הסופרת תמר בורנשטיין-לזר.

לטענת המבקשת, באמצעות עוה"ד גיא נוף, ענת פלץ ונרדין סבית' ממשרד קסוטו-נוף, בתשובת מחסני כמעט חינם, נוכח דרישתה להפסיק את ייצור ושיווק אריזות הדגנים המפירות, היא לא כפרה בזכויות היוצרים של המבקשת, אך טענתה היתה כי קיים כביכול בידול מובהק בין השם והדמות של "קופיקו" לבין השם והדמות "קופיפו" המופיעה על מוצריה, הן מבחינה פונטית והן מבחינה חזותית. טענה זו נדחתה על-ידי בורנשטיין-לזר.

עוד טענה בורנשטיין-לזר כי נזקים חמורים ובלתי הפיכים אלה מקבלים משנה תוקף לנוכח עלייתה בקרוב לאוויר של תוכנית טלוויזיה מחודשת בחברת הלוויין yes של עלילות "קופיקו", אשר הצלחתה צפויה להשליך אף על הצלחתם המסחרית של מוצרים נוספים העושים שימוש בדמותו של "קופיקו".

תמר בורנשטיין-לזר מבקשת עוד מבית המשפט צו עשה המורה לרשת מחסני כמעט חינם לאסוף לאלתר את אריזות הדגנים המפרות וכן צו המורה על השמדתם של אריזות אלה, ובנוסף צו המחייב את רשת מחסני כמעט חינם במתן דו"ח המפרט את סוגי וכמויות אריזות הדגנים המפרות שיוצרו ושווקו ואת ההכנסות שנתקבלו מכך.

בית המשפט הורה להעביר את הבקשה לסעדים זמניים לתגובת מחסני כמעט חינם. (תא 8820-01-10).