ביהמ"ש: רוני שטן ישלם 280 אלף שקל בגין ערבות לבני יהודה

מדובר על ערבות מ-2003, בעת ששימש כיו"ר הקבוצה ■ זאת בגין צ'ק שמסר לבקרה התקציבית כביטחון לקבלת הכנסות בלתי מתוקצבות למועדון

בית משפט השלום בתל-אביב חייב את יו"ר קבוצת בני יהודה לשעבר, איש העסקים רוני שטן, לשלם לבקרה התקציבית כ-280 אלף שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מ-2003. זאת בגין צ'ק שמסר לבקרה כביטחון לקבלת הכנסות בלתי מתוקצבות לקבוצה.

כידוע, כתנאי לאישור תקציבן השנתי של קבוצות הכדורגל, הן נדרשות למסור ערבויות אישיות להכנסות שאינן תקציבים המגיעים להן אלא תרומות. במסגרת זו מסר שטן בעונת 2002/03 מספר צ'קים, שלכל אחד הוצמד מסמך עם הוראות לגבי תנאי פירעונו.

המחלוקת נגעה לצ'ק האחרון. ראש הרשות לבקרה תקציבית דאז, רו"ח יאיר רבינוביץ', טען באמצעות עו"ד שלום אבן-עזרא כי הקבוצה לא הוכיחה הכנסות בלתי מתוקצבות בסך כ-2 מיליון שקל.

שטן טען, באמצעות עו"ד נתי חלפין, כי מאחר שהקבוצה סיימה את העונה בעודף תקציבי, פקעה ערבותו ועימה הצ'ק.

השופטת סיגל רסלר-זכאי דחתה את טענות שטן כאילו לא הבין על מה הוא חותם ולא היה ער לנוסח כתב ההוראות שהוצמד לצ'ק.

השופטת הוסיפה כי אין משמעות לשאלה האם הקבוצה סיימה את העונה בעודף או בגירעון תקציבי, שכן נתון זה לא היווה חלק מתנאי הפירעון של הצ'ק.

לבסוף ציינה כי חוק הספורט ותקנון בקרת התקציבים מחייב קבוצה לכלול בתקציבה הפחתה של הגירעון, והבקרה מוסמכת להבטיח את עמידת הקבוצה בהתחייבויות הכספיות.