הטבה חדשה: מילואימניק שב הביתה - אשתו מקבלת יום חופש

שר הביטחון וסגנו השתתפו בוועדת שרים לענייני מילואים, בה הוחלט על שורת הטבות לחיילי מילואים: ייבחנו הנחות בקרקע לחיילי מילואים פעילים, ויינתנו הטבות במשכנתאות לרכישת דירה

שר הביטחון, אהוד ברק, וסגנו מתן וילנאי, השתתפו היום (ב') בוועדת שרים לענייני מילואים.

בישיבה הוחלט על מספר הטבות לחיילי המילואים: בנושא התחבורה, הוחלט לעגן בחקיקה הנחה באגרת רישוי שנתית לרכב פרטי למשרתי מילואים פעילים.

בן או בת הזוג של חייל מילואים פעיל יקבלו הטבות במקום העבודה במשך תקופת שירות המילואים של בן/בת הזוג. לדוגמה, שעת היעדרות יומית נוספת מעבר לזכאות, ויום חופש נוסף מעבר לזכאות בתום ימי המילואים של בן/בת הזוג. יש לציין כי הטבה זו תוחל על כל קריאה לשירות מילואים, בשונה מהמצב כיום, בו ההטבות של נציבות שירות המדינה ניתנות אך ורק בקריאה דחופה או בצו 8.

בתחום החינוך הוחלט על מענק לחייל מילואים פעיל שמשתתף בפרויקט פר"ח, בסך של כ-1,000 שקל בשנה. כמו כן, בוועדת השרים הבאה תיבחן האפשרות להעלות את ערך ההטבה.

בנושא השיכון הוחלט כי ייבחנו הנחות בקרקע לחיילי מילואים פעילים, ויינתנו הטבות במשכנתאות לרכישת דירה. בנוסף, תיבחן העדפה במכרזים של נציבות שירות המדינה.

במהלך ישיבת ועדת השרים, אמר שר הביטחון, אהוד ברק: "חוק המילואים התקבל באפריל 2008, ומדובר בחוק חשוב מאוד. אני שומע מהרבה אנשי מילואים מילים טובות על החוק. אני מבקש לאשר היום את המשך קיומן של מספר הטבות שהוחלטו בחוק. בכך נעניק לאנשי המילואים את ההערכה שהם ראויים לה על השקעתם הרבה למען המדינה".

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, אמר: "חוק המילואים הציל את מערך המילואים של צה"ל. שנים ארוכות דובר עליו אך רק לאחר התערבות של משרד הביטחון חוקקנו את החוק ומאז המצב השתפר באופן ניכר. חשוב להעניק לחיילי המילואים עוד הטבות, זה מגיע להם על ההשקעה והדאגה למדינת ישראל".