אנגל משאבים קיבלה הצעה גבוהה ב-50% מהצעת אוריגו

קבוצת משקיעים בראשות חברת טאגור מציעה למחזיקי האג"ח פרמיה של 50% מעל ההצעה של קרן המנוף

חוסר הוודאות סביב הרכב השליטה באנגל משאבים, מקבוצת אזורים , נמשך. פחות משלושה שבועות לאחר שקרן המנוף אוריגו זכתה במכרז להשקעה בחברה, במסגרת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, החליטו היום מחזיקי האג"ח להעמיד להצבעה הצעה חדשה ומשופרת שהגישה קבוצת משקיעים בראשות חברת טאגור - בפרמיה של 50% מעל ההצעה של קרן המנוף.

קרן אוריגו הציעה להזרים 40 מיליון שקל תמורת 51% ממניות אנגל משאבים, ובנוסף להעמיד קו אשראי של 40 מיליון שקל. לפני כן היו אלה חיים אסיאג, איתן לירז וגיא מיוחס, שהגישו הצעת רכישה שנראה היה כי התקבלה, אך גם הם הופתעו לגלות שהזכייה נותרה על הנייר בלבד.

אסיפת האג"ח נמשכה ארבע שעות והייתה סוערת במיוחד. השתתפו בה, בין היתר, גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי באקסלנס, החבר בנציגות מחזיקי האג"ח; גבי טרבלסי העומד בראש קרן המנוף אוריגו; ועופר ליברזון, בעל השליטה בחברת הנדל"ן טאגור, שכאמור הפתיע בהצעה חדשה: השקעה של 60 מיליון שקל בתוספת תשלום במזומן של 10 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

"באנו לייצר ערך אמיתי"

גורמים בין בעלי האג"ח העבירו ביקורת על כך שנציגות האג"ח מתעקשת לבחור בהצעה הנמוכה יותר, של אוריגו. "אנו לא אנשי פיננסיים, באנו לייצר ערך אמיתי למשקיעים לטווח ארוך. אני בטוח שמחזיקי האג"ח יבחרו בהצעה שנותנת להם יותר ובכך יזכו בשותף אסטרטגי לטווח ארוך עם ניסיון בתחום הנדל"ן", אמר היום ל"גלובס" עו"ד רנן גרשט, המייצג את קבוצת טאגור.

שותפיה של טאגור, הנמצאת בשליטת עופר ליברזון והכשרת היישוב, הם קרן ההשקעות הבינלאומית פטרון, וקבוצת יוסי אקרמן, שהוא משקיע יהודי מאנגליה. קבוצת טאגור הציעה בימים האחרונים להעמיד לאנגל משאבים מקורות מימון בהיקף של עד 90 מיליון שקל, מתוכם 45 מיליון שקל כנגד הקצאה של 51% ממניות אנגל למשקיעות, ו-45 מיליון שקל נוספים כמסגרת אשראי. היום, היא שיפרה כאמור את הצעתה.

אנגל משאבים, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, חייבת כיום 260 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, המיוצגים על ידי משרד עורכי הדין קליר-בנימיני, ובנוסף היא חייבת 50 מיליון שקל לחברה האם שלה, אנגל אירופה. כל החברות המשתייכות לקבוצת אנגל (כאמור בשליטת אזורים) אינן עומדות בהחזר החובות בזמן לנושים, ונמצאות במצב קשה נוכח החשיפה של הקבוצה להשקעות נדל"ן במזרח אירופה.