צרות בצרורות: 1,335 בעלי טויוטה פריוס יגיעו למוסך

(עדכון) - מוקדם יותר דווח כי טויוטה תחזיר 437 אלף כלי רכב היברידים הלקסוס HS250h וה-SAI ■ "קריאת שירות זו באה כתוצאה ממספר פניות של לקוחות שדיווחו על תחושת בלם שאינה רציפה, במהלך בלימה קבועה ואיטית, בדרכים משובשות וחלקות כאשר מערכת ה-ABS מופעלת"

הצרות בחברת טויוטה לא נגמרות. היום דווח כי עוד 1,335 כלי רכב בישראל מסוג פריוס צריכים להגיע למוסך וזאת לצורך עדכון תוכנת ה-ABS.

סך כמות הרכבים של החברה באירופה, כפי שדיווחה, עומד על 52,903. החברה מסרה כי "קריאת שירות זו באה כתוצאה ממספר פניות של לקוחות שדיווחו על תחושת בלם שאינה רציפה. במהלך בלימה קבועה ואיטית, בדרכים משובשות וחלקות כאשר מערכת ה-ABS מופעלת".

מהחברה ביקשו להבהיר כי עד כה לא נתקבלו פניות בנושא בארץ. זמן התיקון מוערך בכ-40 דקות במוסכי טויוטה.

מוקדם יותר הודיעה החברה כי תחזיר מיוזמתה 200 אלף יחידות של דגמים היברידים ביפן החל מה-10 בפברואר, לאור שאלות מטרידות על בטיחותה של מערכת הבלמים שלהם. עיתון ניקיי מדווח כי במקביל, נציגי החברה יעדכנו את הרשויות בארה"ב בנושא. בסה"כ טויוטה תחזיר 437 אלף כלי רכב היברידים ברחבי העולם.

במסגרת המהלך, טויוטה תחזיר שני מודלים של כלי רכב היברידים: הלקסוס HS250h וה-SAI, הנמכר ביפן בלבד. מתוך 223 אלף כלי רכב שיוחזרו ביפן, כמעט 200 אלף כלי רכב הם מדגם פריוס - ספינת הדגל ההיברידית של החברה.

בנוסף, טויוטה החליטה להקפיא את ייצור הלקסוס HS250h וה-SAI כבר לקראת סוף השבוע.

טיוטה פריוס 3

אקיו טויודה, מנכ"ל טויוטה מאז יוני 2009, מתמודד עם סערה שרק מחריפה, והרושם הוא שקברניט האונייה מסתתר בסיפון התחתון. טויוטה החזירה לתיקונים יותר מ-8 מיליון מכוניות וטנדרים מאז נובמבר, בגלל שתי תקלות - שטיחי רצפה ודוושות גז שמאיצות מעצמן. המכירות של 8 דגמים פופולריים הושעו, מוניטין האיכות של טויוטה נקרע לגזרים וכאמור, עכשיו אפילו דגם הפריוס עומד בפני שאלות מטרידות על בטיחותה של מערכת הבלמים שלו.