רשות המסים: מנסים להגיע באמצעות ציון נתן לראשי מכבי ת"א

"נתן ידע על כל שקל שזז במכבי", אומרים ברשות ■ בניגוד לפרסומים, עדיין לא נחתם הסכם עד מדינה עם נתן ■ עו"ד יעקב בורובסקי מנהל עבור נתן, ששימש כחשב הראשי של מכבי עד לפני שנתיים, את המגעים מול הפרקליטות

"ציון נתן ידע על כל תזוזה של מוני פנאן וידע על כל שקל שזז במכבי" - כך אומרים היום (ג') גורמים מקורבים לחקירת פרשת פנאן המתנהלת ברשות המסים, בהתייחס למגעים להחתים את ציון נתן כעד מדינה בפרשה.

נתן, שהיה חשב ראשי במכבי תל-אביב בכדורסל עד לפני כשנתיים, נחקר בימים האחרונים באופן רציף במשרד פקיד שומה חקירות תל-אביב. בניגוד לפרסומים, עדיין לא נחתם עם נתן כל הסכם, וההערכה היא כי הדברים ייסגרו לקראת סוף השבוע.

ברשות המסים מעריכים כי נתן הוא גורם מרכזי בפרשה ומחזיק במידע רב. על רקע זה מבקשים החוקרים להבין עד כמה המידע שבידיו משמעותי לצורך גיבוש ראיות בחקירה.

באשר לאמירותיו של נתן בהתראיינו באחרונה בתקשורת האלקטרונית, בדבר חובות שהותיר פנאן לאנשים בהיקף של 40 מיליון דולר, אומרים גורמים המקורבים לחקירה כי מדובר בסכומים הכוללים גם את הכספים שנהג פנאן לפרוט לשחקנים. בכל מקרה, המידע שהתגבש ברשות המסים, הינו שמרבית משקיעי פנאן הפסידו את כספם, כך שממילא לא ניתן לגבות על כך מס.

יחד עם זאת, החוקרים מנסים באמצעות נתן להתחקות אחר המידע הרלוונטי לקבוצה בכלל ולראשיה, ולאו דווקא בכל הנוגע להתנהלותו של פנאן.

נודע כי עו"ד יעקב בורובסקי, ניצב בדימוס במשטרה ומועמד למפכ"ל ולשעבר יועץ מבקר המדינה לנושא המאבק בשחיתות, מייצג את נתן במגעים מול הפרקליטות לגיבוש הסכם עד מדינה.

במקביל, ברשות המסים התקבלו בקשות רבות לגילוי מרצון מצד גורמים שיש להם קשר לפרשה - הן שופטים והן שחקנים. עם זאת, עד כה נחתמו שני הסכמים בלבד לגילוי מרצון, זאת מאחר שחלק מהבקשות הגיעו כבר תוך כדי החקירה ולאחר שכבר עלו חשדות.