אלשיך דוחה את טענות עו"ד קורש לשכ"ט על סיוע לאג"ח אפריקה

עו"ד גדעון קורש דרש שכ"ט בשיעור 2.5% מ"היקף התועלת" שהשיג כביכול למחזיקי אג"ח כ"ד של אפריקה ישראל ■ אלשיך: "קורש לא נשכר ע"י אף אחד מהצדדים, ובקשתו מוליכה לאבסורד ממש - מאום אלא 'חגיגת שכר-טרחה'"

לאחר שאתמול (ב') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב דרישה מעו"ד גדעון קורש לזכות אותו בשכר-טרחה על תרומתו למחזיקי אג"ח כ"ד של אפריקה ישראל בהסדר החוב עם החברה, בית המשפט דחה את טענותיו על הסף.

קורש דרש שכר-טרחה בשיעור 2.5% מ"היקף התועלת" שהשיג כביכול למחזיקי האג"ח הקצרות על חשבון אפריקה ישראל, בכך שדרש כי מעמדן יהיה דומה לזה של מחזיקי אג"ט ט', שקיבלו במסגרת ההסדר תשלום במזומן מהחברה שכיסה רק חלק מהתשלום הכולל.

השופטת ורדה אלשיך ציינה בהחלטתה כי היא "מתקשה לרדת לסוף דעתו של המבקש", וכי בקשתו לסעד כה מרחיק לכת היא חסרה ביסוס - במיוחד לאור זאת שלא שימש כבעל תפקיד מטעם בית המשפט או מטעמה של אפריקה בהסדר החוב.

אלשיך טוענת כי למעשה קורש היה רק אחד מיני טוענים רבים בדיון, הוא לא נשכר על-ידי אף אחד מהצדדים, ומן הראוי כי ימצא לבקשתו החריגה ביסוס כלשהו בחוק - אך "ספק אם יצליח לעשות כן, ובקשתו מוליכה לאבסורד של ממש, והיא מאום אלא 'חגיגת שכר-טרחה', והיא נדחית על הסף", לדבריה.