רשות השידור: עורכי "מבט" ו"יומן" בערוץ 1 יועברו מתפקידיהם

משה נסטלבאום וענת שרן, שעורכים את מהדורת שישי ב-6 השנים האחרונות, ייאלצו לעזוב את תפקידם, וכמוהם גם העיתונאים אסף אפרתי, יעל קשאני וזאב כהן ■ גם אלון מזר, עורך "פוליטיקה", יועבר מתפקידו

עורכי "מבט" ו"יומן" בערוץ 1 יועברו מתפקידיהם - כך החליט מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר. משה נסטלבאום וענת שרן, שעורכים את מהדורת שישי ב-6 השנים האחרונות, ייאלצו לעזוב את תפקידם, וכמוהם גם העיתונאים אסף אפרתי, יעל קשאני וזאב כהן. גם אלון מזר, עורך "פוליטיקה", יועבר מתפקידו.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "במסגרת הרצון להתייעל, להתרענן ולמנוע שחיקה בערוץ הראשון, החליטה ההנהלה לערוך שינויים בחטיבת החדשות בטלוויזיה משיקולים מקצועיים. בכמה מהשינויים המתוכננים מדובר בעובדים שמשובצים בתפקידם במשך שנים ארוכות. השינויים תוכננו מבעוד מועד, וההודעה על הכוונה לבצעם נמסרה לכלל העובדים. ביצוע שינויים יעשה באופן מודולרי, כך שיותאם לצעדי ההתייעלות ולרפורמה המתגבשת בימים אלה.

"מנכ"ל רשות השידור, כעורך ראשי, מעורב באופן כללי בתכנים המשודרים, מתוך ראייה ציבורית רחבה ומתוך אמונה כי תפקידו של השידור הציבורי הוא לעסוק בתכנים המשקפים את השינויים בחברה בישראל, תוך התחשבות בכל המגזרים, עם דגש על נושאים חברתיים ותרבותיים. התוכניות בערוץ ציבורי חייבות להיות ערכיות ולשקף את השיח שיש בין כל הקבוצות והגוונים בישראל, כולל השיח הישראלי-יהודי".