סין מענישה: תמכור אג"ח ארה"ב בתגובה למכירת נשק לטייוואן?

מגזין "Chinese weekly" ציטט המלצת שלושה קציני צבא, שניים מהם בדרגת אלוף ואחד בדרגת אלוף משנה, למכור את איגרות החוב של ארה"ב כחלק ממהלך הנקמה בארה"ב על מכירת נשק לטייוואן

קציני צבא בכירים בסין ממליצים להעניש את ארה"ב על אישורה האחרון למכור נשק חדש לטיוואן על ידי מכירת האג"ח הממשלתי של ארה"ב שברשותה.

מגזין "Chinese weekly" ציטט המלצת שלושה קציני צבא, שניים מהם בדרגת אלוף ואחד בדרגת אלוף משנה בכיר, למכור את איגרות החוב של ארה"ב כחלק ממהלך הנקמה בארה"ב על מכירת נשק לטייוואן. בנוסף, צבא סין ממליץ לשלוח כוחות לגבול

יצוין כי לצבא הסיני אין תפקיד ישיר בקביעת המדיניות לניהול החוץ של המדינה ויתרות המטבע, וקשה להאמין שקובעי המדיניות בסין שוקלים ברצינות להשליך את אחזקותיהם באג"ח ארה"ב.

עדיין, ההצעה מעוררות תגובות אחרות לגבי היכולת של סין להשתמש באחזקותיה ברוב האג"ח ארה"ב כמנוף במחלוקות מדיניות החוץ.

לפי נתוני משרד האוצר האמריקני, אחזקותיה של סין באג"ח ממשלתיות של ארה"ב עמדו על 727.4 מיליארד דולר בסוף דצמבר. בחודש ינואר הגדילה סין את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל-739.6 מיליארד דולר.

בנפרד, משרד המסחר הסיני מפרסם את נתוני המאזן המסחרי. היצוא מסין זינק ב-21% בינואר - העלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2008 והיבוא טיפס ב-85.5%. הנתונים מספקים תחמושת לארה"ב שלוחצת על סין לייסף את היואן.

[לאתר האג"ח]