אירופה מצילה את יוון אך מה עם הפרטים? הבורסות נטו לרדת

ריו טינטו דיווחה על עלייה של 33% ברווח השנתי ל-4.87 מיליארד דולר מ-3.68 מיליארד דולר■ מדד המחירים לצרכן בסין עלה לקצב שנתי של 1.5% בינואר - פחות מהתחזיות לתוצאה של 2%

שוקי אירופה סגרו יום סוער בנטייה לירידות לאחר שהאיחוד האירופי הכריז על הצלת כלכלת יוון אך הפרטים על תוכנית החילוץ מתעכבים וכעת צופים בשוק כי רק בתחילת השבוע הבא יפורסמו יותר. נציין כי על רקע ההודעה נפל הערב שערו של האירו בכ-1% לרמה של 1.36 דולר לאירו, רמתו הנמוכה ביותר בשנה האחרונה.

בעוד שהשוק הבריטי הצליח לשמור על סגירה חיובית זה היום הרביעי ברציפות, והבורסה ביוון סיימה ללא שינוי משמעותי לאחר יום תנודתי במיוחד במהלכו טיפסה בכ-4%, הרי שהבורסה הספרדית הוסיפה לאבד גובה, על רקע החשש נתונים שהצביעו כי המדינה עדיין מצוייה במיתון.

"יש עסקה להצלת יוון"

הרמן ואן רוֹמְפֵּיי, בכיר באיחוד האירופי, אמר כי "יש עסקה להצלת יוון". ואן רומפיי, לשעבר ראש ממשלת בלגיה, המשמש כעת הנשיא הקבוע הראשון של המועצה האירופית, גוף המורכב מראשי המדינות החברות באיחוד האירופי.

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, אמרה כי יוון היא חלק בלתי נפרד מהאיחוד האירופי והיא לא תישאר בחוץ.

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים זה היום השלישי ברציפות, לאור ירידת שיעור האבטלה באוסטרליה, ולקראת הכרזה על מתן ערבויות של איחוד אירופי ליוון.

מדד MSCI אסיה פסיפיק ללא יפן עולה ב-1.4% ל-386.99 נקודות. המדד טיפס ב-2.8% מאז תחילת השבוע. היום לא מתקיים מסחר בטוקיו לרגל יום העצמאות היפני.

אמון המשקיעים באסיה-פסיפיק השתפר לאחר ששוק התעסוקה באוסטרליה הוסיף 52,700 עבודות בינואר - פי שלוש מתחזיות האנליסטים והרמה הגבוהה ביותר מזה 3 שנים.

בזירה הסינית, הבנקים המסחריים הגדילו את שיעור ההלוואות השנתיות ך-18.5% לסכום כולל של 1.39 טריליון יואן (203.5 מיליארד דולר). מדובר בסכום הגדול פי 3 מבדצמבר, אז הלוו הבנקים הסיניים 379.8 מיליארד יואן. היצע הכסף, M2, עלה ב-26% בסוף ינואר.

נתון נפרד הצביע על כך שמדד המחירים לצרכן (CPI) בסין עלה לקצב שנתי של 1.5% בינואר - פחות מהתחזיות לתוצאה של 2%. מדד המחירים ליצרן עלה ל-4.3%, פחות מהתחזיות לתוצאה של 3.5%.

ענף הסחורות מרכזות עניין

מניות הכרייה מרכזות עניין על רקע עליית מחיר הנפט . BHP ביליטון , וודסייד פטרוליום .

הממשל הסיני הגיש תביעה כנגד ארבעה עובדים של ענקית הכרייה ריו טינטו בסין בגין חשד לקבלת שוחד מנציגי חברות כרייה סיניות. החברה דיווחה היום על עלייה של 33% ברווח השנתי ל-4.87 מיליארד דולר מ-3.68 מיליארד דולר.

רווחי קרדיט סוויס הסתכמו ב-793 מיליון פרנק שוויצרי (746 מיליון דולר), בהשוואה להפסד של 6.02 מיליארד פרנק שוויצרי (5.66 מיליארד דולר) ברבעון המקביל. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו רווח של 1.28 מיליארד פרנק שוויצרי (1.2 מיליארד דולר). הבנק יחלק דיבידנד של 2 פרנק שוויצרי למניה.