פאבר: "ארה"ב ומדינות מערב אירופה יגיעו לחדלות פירעון"

"בעולם המפותח ישנם חובות עצומים ביחס לתוצר המקומי הגולמי. חובות אלו, שאין להם מקורות מימון מספיקים, יצריכו את הממשלות להדפיס עוד ועוד כסף לפני שיגיעו לחדלות פירעון"

"ממשלותיהן של כל אחת מן המדינות המפותחות יגיעו בסופו של דבר לחדלות פירעון בשל חובותיהן, כולל ארה"ב, בריטניה ומדינות מערב אירופה" אמר הערב ברשת CNBC מארק פאבר, עורך הדו"ח "Gloom, Boom& Doom". "בעולם המפותח ישנם חובות עצומים ביחס לתוצר המקומי הגולמי. חובות אלו, שאין להם מקורות מימון מספיקים, יצריכו את הממשלות להדפיס עוד ועוד כסף לפני שיגיעו לחדלות פירעון".

פאבר ציין כי מצבן הפיננסי של הכלכלות המתעוררות יציב הרבה יותר מבחינת יחס החוב לתוצר ביחס למדינות המפותחות, כאשר יוצאת מן הכלל היא סינגפור לה יש היקף חובות מוגבל ורזרבות עצומות.

דבריו פאבר היו בהתייחסות לדיון שנערך באולפן על תוכנית החילוץ של האיחוד האירופי לחברה החלשה באיחוד, יוון אשר צריכה ללוות 53 מיליארד אירו שהם כ-73 מיליארד דולר על מנת שתוכל לכסות את גירעונותיה ולמחזר את חובותיה אשר מועד פירעונן קרוב.

פאבר הוסיף כי שוק המניות הגלובלי שאיבד כ-10%-20% מרמות השיא החל בתיקון שהוא צופה שימשך. להערכתו נקודת ההתנגדות של ה-S&P500 תהיה 1,100 נקודות, עם זאת מכירת היתר שהיתה לאחרונה בשוק עשויה להוביל לראלי במהלך 10 הימים הקרובים. עם זאת פאבר עדיין "אופטימי באופן יחסי" לגבי כך שמניות ימשיכו לעלות. לדעתו המניות והמתכות היקרות הינן שתי האלטרנטיבות הטובות ביותר הקיימות כיום.