הנפט ננעל בירידות לאחר עלייה חדה מהצפוי במלאי הנפט

דו"ח המלאים בארה"ב הצביע על גידול של 2.42 מיליון חביות נפט גולמי בשבוע שעבר ■ אנליסטים חזו גידול של 2 מיליון חביות ■ מחיר הנפט ירד ב-1.5% ל-74.13 ד' לחבית ■ מחיר הזהב איבד 0.4% ל-1,090 ד' לאונקיה על רקע ההידוק המוניטרי בסין

הסחורות איבדו היום גובה על רקע פרסום דו"ח המלאים בארה"ב ולאחר הידוק מוניטרי נוסף בסין - אחת מצרכניות האנרגיה הגדולות בעולם.

בניגוד למקובל, היום פורסם דו"ח מלאי הנפט השבועי, אשר לרוב מפורסם כל יום רביעי. העיכוב נבע מסערת שלגים ברחבי ארה"ב. הדו"ח הצביע על גידול של 2.42 מיליון חביות נפט גולמי בשבוע שהסתיים ב-5 בפברואר. אנליסטים חזו גידול של 2 מיליון חביות. מחיר החוזים העתידיים על הנמט למסירה במארס יורד ב-2.5% ל-73.4 דולר לחבית.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס איבד 1.5% ל-74.13 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, מחיר הזהב השחור עלה ב-4%.

מניות ענקיות הנפט שברון ואקסון מובייל מרכזות עניין לאור העלייה החדה מהצפוי במלאי הנפט.

בנפרד, מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה באפריל ירד ב-0.4% ל-1090 דולר לאונקיה.

הממשל הסיני הורה היום לבנקים המסחריים להגדיל את יחס הרזרבות על מנת לרסן את קצב מתן ההלוואות במדינה. זו הפעם השנייה החודש שהממשל נוקט בצעד של הידוק מוניטארי, אשר נועד לקרר את הכלכלה הרותחת של סין. בתגובה, השווקים הפיננסים עברו להיסחר בירידות.

משמעות המהלך של סין פשוטה למדי. הבנקים המסחריים יצטרכו לשים בצד יותר פיקדונות ביחס לאשראי שהם מספקים, מה שמגביל את יכולתם לתת אשראי לחברות ולפרטיים. אותו אשראי זרם בעורקי הכלכלה הסינית במלוא המרץ מאז השיק הממשל את חבילת התמרוץ הזכורה בדצמבר 2008 (בהיקף של 586 מיליארד דולר) והניע מחדש את גלגלי הצמיחה.