המשבר ברשות השידור: גם העיתונאים בדרך לעיצומים

מחאת העיתונאים מגיעה על רקע הורדת התוכניות "מדד יומי" בהגשת דליה מזור וסיום השידורים ב-23:00 ■ כמו כן מוחים העיתונאים על ההחלטה להביא עורך חיצוני, שאינו עובד ערוץ 1, לערוך את מהדורת "מבט"

מחריף המאבק ברשות השידור: עיתונאי הטלוויזיה בדרכם לפתוח בעיצומים - כך נודע ל"גלובס". העיתונאים יצטרפו בכך לטכנאי ערוץ 1 וקול ישראל שכבר פתחו בצעדי מחאה.

מחאת העיתונאים מגיעה על רקע החלטת הנהלת רשות השידור להוריד באופן מיידי את התוכניות "מדד יומי" בהגשתה של דליה מזור ואת תוכניות התרבות ולסיים את השידורים בשעה 23:00. כמו כן מוחים העיתונאים על ההחלטה להביא עורך חיצוני, שאינו עובד ערוץ 1, לערוך את מהדורת "מבט".

בתוך כך מתכננים טכנאי הרדיו להחריף את עיצומיהם.

ועד העיתונות וההפקה של הערוץ הראשון דורש מהנהלת רשות השידור לשוב מהחלטתה לערוך סבב מינויים בחטיבת החדשות של הערוץ. עורכי "מבט", "יומן" ו"פוליטיקה" קיבלו מכתבים המודיעים להם על סבב מינויים במסגרתו יפסיקו לשמש בתפקידם.

בוועד טוענים כי ההחלטה להזיז את כל העיתונאים המדוברים נובעת מרצון להכניס עורך מהחדשות המקומיות, הנחשב כעובד חיצוני.

למחאת העיתונאים מצטרפים שני חברי הוועד המנהל, המהווים 50% ממנו, יעקב נווה ורחל קרמרמן. השניים אף יזמו דיון דחוף בנושא.

בסוף השבוע שעבר שלח ועד העיתונאים מכתב למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ובו נכתב: "ישנה תחושה כי פקידי האוצר המעכבים את הרפורמה, שולטים בכל החלטה ברשות השידור, כולל בהחלטות ניהוליות המצויות בסמכותך ובסמכות הוועד, וכל זאת במטרה אחת - סגירת רשות השידור. מי המנכ"ל - אתה או אגף התקציבים באוצר?".

בתוך כך, באופן חריג יופיע הערב סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג, בפני הוועד המנהל של רשות השידור. בישיבה אמור הוועד להצביע עבור החרפת הצעדים.

מרשות השידור נמסר: "תוכנית הקיצוצים תתבצע כמתוכנן ועל בסיס אישור הוועד המנהל".

עוד נמסר כי "מנכ"ל רשות השידור מצר על החלטת ועד העיתונאים בטלוויזיה לנקוט עיצומים. לדבריו, הקיצוץ בפעולות הרשות הינו כורח של מציאות תקציבית קשה ביותר, שאילצה את ההנהלה להוריד תכניות ולקצץ בהפקות, תוך מזעור הפגיעה בלוח השידורים ומינוף היתרונות היחסיים של הערוץ הראשון. צעדי התגובה של העובדים עלולים לגרום להידרדרות נוספת ולפגיעה לא הפיכה בטלוויזיה וברשות בכלל".