מלבד כוונותיה של
מיקרוסופט להכניס אפליקציה חברתית ל
אאוטלוק, המנכ"ל סטיב באלמר ואנשיו רוצים לקחת נתח גם בטרנד חברתי שתופס תאוצה בשנתיים האחרונות: משחקים ב
רשתות חברתיות. לדברי מקורבים לחברה,
מיקרוסופט נמצאת כעת במו"מ מתקדם לרכישת חברת CrowdStar, המפתחת משחקים מקוונים עבור רשתות חברתיות כאלה. ההחלטה על רכישה בפועל של החברה על-ידי מיקרוסופט או כל מועמדת אחרת צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.
ייתכן כי CrowdStar, הנמצאת בבעלות פרטית של מספר מצומצם של שותפים, תבחר לשמור על עצמאותה ולגייס כספים מקרנות הון סיכון במקום להימכר לחברה גדולה יותר. שוויה של CrowdStar, שפיתחה את המשחק הפופולרי Happy Aquarium, מוערך בכ-200 מיליון דולר. לפי נתוני חברת AppData, משחקיה הם הרביעיים במידת הפופולריות שלהם ברשת החברתית פייסבוק, עם יותר מ-50 מיליון שחקנים מדי חודש.
המשחקים המקוונים המיועדים לרשתות חברתיות צברו פופולריות בתקופה האחרונה, ולראייה, יצרנית משחקי הגיימינג המובילה בשוק כיום, אלקטרוניק ארטס (EA), רכשה לפני מספר חודשים את מפתחת המשחקים המקוונים PlayFish תמורת 400 מיליון דולר.
חברת המחקר ThinkEquity מעריכה כי שוק המשחקים המקוונים ברשתות החברתיות בארה"ב ישלש את עצמו עד 2012, עד לשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר, כל זאת על רקע הצמצום שנרשם בשנה האחרונה בשוק משחקי הווידיאו הביתיים.
דובר מטעם CrowdStar סירב להגיב לידיעה, כמו גם דובר מטעם מיקרוסופט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.