מיקרוסופט במו"מ לרכוש חברה המפתחת משחקים לרשתות חברתיות

לדברי מקורבים לחברה, מיקרוסופט נמצאת כעת במו"מ מתקדם לרכישת חברת CrowdStar, ששוויה מוערך בכ-200 מיליון דולר

מלבד כוונותיה של מיקרוסופט להכניס אפליקציה חברתית לאאוטלוק, המנכ"ל סטיב באלמר ואנשיו רוצים לקחת נתח גם בטרנד חברתי שתופס תאוצה בשנתיים האחרונות: משחקים ברשתות חברתיות. לדברי מקורבים לחברה, מיקרוסופט נמצאת כעת במו"מ מתקדם לרכישת חברת CrowdStar, המפתחת משחקים מקוונים עבור רשתות חברתיות כאלה. ההחלטה על רכישה בפועל של החברה על-ידי מיקרוסופט או כל מועמדת אחרת צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.

ייתכן כי CrowdStar, הנמצאת בבעלות פרטית של מספר מצומצם של שותפים, תבחר לשמור על עצמאותה ולגייס כספים מקרנות הון סיכון במקום להימכר לחברה גדולה יותר. שוויה של CrowdStar, שפיתחה את המשחק הפופולרי Happy Aquarium, מוערך בכ-200 מיליון דולר. לפי נתוני חברת AppData, משחקיה הם הרביעיים במידת הפופולריות שלהם ברשת החברתית פייסבוק, עם יותר מ-50 מיליון שחקנים מדי חודש.

המשחקים המקוונים המיועדים לרשתות חברתיות צברו פופולריות בתקופה האחרונה, ולראייה, יצרנית משחקי הגיימינג המובילה בשוק כיום, אלקטרוניק ארטס (EA), רכשה לפני מספר חודשים את מפתחת המשחקים המקוונים PlayFish תמורת 400 מיליון דולר.

חברת המחקר ThinkEquity מעריכה כי שוק המשחקים המקוונים ברשתות החברתיות בארה"ב ישלש את עצמו עד 2012, עד לשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר, כל זאת על רקע הצמצום שנרשם בשנה האחרונה בשוק משחקי הווידיאו הביתיים.

דובר מטעם CrowdStar סירב להגיב לידיעה, כמו גם דובר מטעם מיקרוסופט.