יואב בורגן מציב מחיר יעד של 65 דולר למניית טבע

יואן בורגן, לידר שוקי הון: "מחיר היעד שלנו מבטא מכפיל של 14 על הרווח הנקי החזוי על ידנו לשנת 2010" ■ "ברבעון הזה התחזיות שלנו די זהות לאלה של הקונצנזוס, עם רווח נקי מתואם של 95 סנט למניה" ■ בבנק הפועלים הותירו את מחיר היעד על 64 דולר למניה

יואב בורגן מלידר שוקי הון בתחזית לדוחות טבע שצפויים להתפרסם מחר: "מחיר היעד שלנו - 65 דולר למניה, מבטא מכפיל של 14 על הרווח הנקי החזוי על ידנו לשנת 2010".

מחר, ביום ג' ה-16 לפברואר, לפני פתיחת המסחר בת"א, תפרסם טבע את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2009. מחר גם יתקיים כנס עבור השוק המקומי אשר יתחיל בשעה 12:00. שיחת ועידה באנגלית תחל בשעה 15:30 שעון ישראל.

על פי קונסנזוס האנליסטים, טבע אמורה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת 76 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-34% ולהסתכם ב-3.81 מיליארד דולר.

"ברבעון הזה התחזיות שלנו די זהות לאלו של הקונצנזוס, עם רווח נקי מתואם של 95 סנט למניה, על מחזור של 3.815 מיליארד דולר. נזכיר, כי ברבעון הרביעי תרשום טבע הפרשה חשבונאית חד-פעמית בגובה של 315 מיליון דולר בגין יישוב תביעות על ניפוח מחירי תרופות בארה"ב, כך שצפויים פערים מהותיים בין תוצאות החברה על בסיס GAAP לבין התוצאות המתואמות (adjusted), החל משורת הרווח התפעולי".

"הרבעון כשלעצמו היה נטול אירועים מהותיים ודרמטיים במיוחד, וללא השקות משמעותיות, אך בכל זאת מדובר ברבעון נוסף של חוזקה ואיתנות מבחינת תוצאותיה הכספיות של טבע. חוזקה זו נובעת, בין היתר, ממספר השקות של מוצרים גנריים חדשים בארה"ב (ה-Prevacid, ה-Allegra-D והשקה מחודשת של ה-Pulmicort בעקבות פשרה משפטית), המשך הצמיחה של הקופקסון וכן השפעה חיובית של שערי החליפין בזכות היחלשות הדולר לעומת מטבעות גלובליים בולטים".

"למותר לציין, כי עיקר תשומת הלב תמשיך להיות מופנית לתחזית החברה לשנת 2010 ובעדכון פוטנציאלי שלו אנו לא מייחסים סבירות גבוהה במיוחד לכך, הרי להנהלת טבע היתה הזדמנות לעשות כן רק לאחרונה בעת פרסום היעדים האסטרטגיים האגרסיביים של החברה לשנים 2012 ו-2015 בראשית חודש ינואר האחרון. נזכיר, כי התחזית המעודכנת ביותר של טבע לשנת 2010 ניתנה בעת פרסום דוחות הרבעון הקודם בראשית נובמבר - טווח EPS של 4.40-4.60 דולר למניה".

"נראה כי ההתפתחויות המעניינות יותר מתרחשות "מחוץ" לדוחות הרבעוניים של טבע: כך, למשל, שניים מן האירועים הבולטים ביותר ברבעון הרביעי של 2009 היו רכישת כ-67% ממניותיה של החברה הגנרית הפרטית Taisho Pharmaceuticals ביפן (באמצעות המיזם המשותף של טבע עם KOWA ביפן; וכן הסכם הרישוי וההשקעה של טבע בחברה הקנדית OncoGenex, לקראת תחילת ה-phase III של הניסויים הקליניים של ה-011-OGX, תרופתה של OncoGenex לטיפול בסרטן הערמונית ובסרטן ריאות".

"תחום נוסף הממשיך לרכז עניין הינו כמובן זירת הרכישות (M&A) השבוע ייבחרו, ככל הנראה, שני המתמודדים אשר יעלו לשלב הסופי של המכרז לרכישתה של היצרנית הגנרית הגרמנית רציופארם", מסכם בורגן.

נציין כי הפרסומים האחרונים נוקבים בשמותיהן של ארבע מתמודדות סופיות: טבע, פייזר (שככל הנראה לא פרשה מן המרוץ בניגוד לדיווחים קודמים),Actavis האיסלנדית וקרן ה-private equity השבדית EQT (עדיין לא ברור אם שתי האחרונות ייגשו במשותף או לחוד).

לפי הדיווחים המעודכנים ביותר, רף המינימום להצעות סופיות מחייבות במכרז עבור רכישת Ratiopharm עומד כעת על 2.8 מיליארד אירו, קרי 3.8 מיליארד דולר להערכתנו מחיר יקר למדי לאור ביצועיה הכספיים הצפויים של Ratiopharm ב-2009 (EBITDA של 300 מיליון אירו, על מחזור שנתי של 1.6 מיליארד אירו) ונוכח ההוצאות הגבוהות מאוד אשר כרוכות ברכישתה של Ratiopharm (עלויות פיטורי תועמלנים והתאמת המודל העסקי של Ratiopharm לרפורמות השוק הנוכחיות בגרמניה).

בבנק הפועלים מעריכים כי "טבע צפויה לדווח על רבעון מצויין שסוגר שנה טובה מאד. מנועי הצמיחה ברבעון צפויים להיות מכירות מוגברות של קופקסון, וכן מספר השקות".

"אנו מעריכים כי מכירות מוצרי הנשימה ובריאות האשה ירשמו צמיחה קלה, וכמו כן אנו מעריכים מכירות של 70 מיליון דולר לאזילקט". בטבע הותירו את מחיר היעד של מניית טבע על 64 דולר.

נזכיר כי טבע הודיעה היום (ב') כי יו"ר החברה, אלי הורביץ יוצא לחופשת מחלה של כ-3 שבועות לאחר שעבר בהצלחה טיפולים במחלה שאובחנה אצלו לאחרונה.

במהלך תקופה זו, הפרופסור משה מני, חבר דירקטוריון ותיק ימלא זמנית את מקומו של מר הורביץ כיו"ר של דירקטוריון טבע.