עו"ד רונאל פישר לא יועמד לדין משמעתי בגין דבריו על השופט אפרתי

עו"ד רונאל פישר התנצל פעמיים בפני השופט חנן אפרתי בגין ביקורתו על פסיקתו בפרשת יעקב העליון ■ ועדת האתיקה בלשכת עוה"ד קבעה כי התנצלותו השנייה של פישר היתה כנה והזהירה אותו מהישנות המקרה

סוף לפרשת עו"ד רונאל פישר: ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין החליטה לגנוז את התלונה נגדו ולא להעמידו לדין משמעתי. זאת, בעקבות מכתב ההתנצלות שהעביר פישר בשבוע שעבר לידי שופט בית משפט השלום בתל-אביב חנן אפרתי, שבעקבותיו הודיעה הנהלת בתי המשפט כי היא מוותרת על דרישתה כי פישר יועמד לדין משמעתי בגין דבריו הבוטים נגד אפרתי.

באפריל 2009 גזר אפרתי על העיתונאי והסופר יעקב העליון שנת מאסר בפועל, בעקבות הרשעתו בבעילה אסורה בהסכמה של קטינה בת 14 ובמעשה מגונה בבת 21. בתום הדיון אמר פישר כי "הכרעת הדין היא המעשה המגונה היחיד בכל הדבר הזה", והוסיף כי מדובר בהכרעת דין של "כיכר העיר", ולכן "טוב שיש ערכאת ערעור עם שופטים ראויים".

כפי שנחשף ב"גלובס", פישר העביר תחילה - בהוראת ועדת האתיקה - מכתב התנצלות לאקוני לאפרתי, אך השופט הודיע כי הוא אינו רואה בכך התנצלות וכי הוא עומד על כך שפישר יועמד לדין משמעתי.

בשבוע שעבר העביר פישר מכתב נוסף, רחב היקף, שבו כתב כי "תהא המחלוקת והתהום הפעורה אשר תהא, הטחת עלבונות אינה באה בחשבון - ולא רק מתוך כבוד למערכת בתי המשפט, אלא בעיקר משום שמדובר בשפיכות-דמים. לא יכול להיות צידוק לעלוב בך אישית או לפגוע בשמך הטוב בעיני הבריות. אני מתנצל נוכח רמיסת כבודך כאדם וכשופט".

התנצלות כנה

בישיבה שהתקיימה אמש (ב') קבעה ועדת האתיקה המחוזית, בראשות עו"ד אפרים נוה, כי "הוועדה בחנה את שני מכתבי ההתנצלות שכתב פישר לשופט אפרתי, ולהבדיל מהמכתב הראשון, שלחלוטין איננו בגדר התנצלות כנה - הסכימה הוועדה כי מכתבך השני עונה על ההנחיה בדבר שיגור התנצלות כנה לשופט".

בסופו של דבר החליטה הוועדה שלא להעמיד את פישר לדין משמעתי "לאחר התלבטות קשה והיסוס רב", אך הזהירה אותו כי הוא "נדרש להקפיד הקפד היטב על התבטאויותיך, וככל שהתבטאות מעין זו תישנה - לא תהסס ועדת האתיקה למצות עמך את הדין, ולא תינתן לך בעתיד הזדמנות נוספת לסיים תלונה מעין זו בהתנצלות בלבד, כנה ככל שתהיה".

עו"ד פישר סירב להגיב לדברים.