טויוטה תוסיף מערכת שליטה בבלמים לכל הדגמים העתידיים

(עדכון) - הרשויות בארה"ב הגבירו אמש את החקירה ודרשו מסמכים של טויוטה כדי לבדוק האם ביצעה החזרות של כלי רכב פגומים בזמן סביר ■ בינתיים, טויוטה הפסיקה זמנית את הייצור בשני מפעלים בארה"ב

נשיא טויוטה, אקיאו טויודה וסמנכ"ל בקרת האיכות, שינשי ססאקי ערכו היום מסיבת עיתונאים - השלישית במספר מאז התפרצות פרשות "הדוושה הדביקה" ובעיית הבלמים בחלק נכבד מהדגמים שמייצרת החברה.

הבכירים הודיעו כי החברה תוסיף מערכת בקרה ושליטה בבלמים בכל הדגמים העתידיים של טויוטה. בנוסף, החברה תמנה סמנכ"ל איכות ובקרה שיטפל בבעיה באופן בלעדי.

הרשויות בארה"ב הגבירו אמש את החקירה של יצרנית כלי הרכב טויוטה כשהם דורשים מסמכים של החברה שעשויים להוכיח האם טויוטה ביצעה החזרות של כלי רכב פגומים בזמן סביר. בכירים בטויוטה צפויים להעיד בקונגרס בנוגע לטיפול בבעיה. על פי החשד, פגמים בבלמים ובדוושת ההאצה של דגמים שונים של טויוטה גרמו למותם של 19 איש בארה"ב בתאונות דרכים.

בנפרד, טויוטה הודיעה על כוונתה להקפיא זמנית את פסי הייצור בשני מפעלים בארה"ב וזאת כדי לאזן את המלאים. החברה צופה כי החזרות כלי הרכב יובילו לירידה במכירות בצפון אמריקה בהיקף של 80 אלף יחידות. החברה תפסיק את הייצור בשני מפעלי הרכבה למשך 11 ימים לפחות. בנוסף, טויוטה תעצור את הייצור במפעל שבג'ורג'טאון למשך ארבעה ימים.