גוגל מודה בכישלון: "לא בדקנו כראוי את גוגל באזז"

הודתה בראיון ל-BBC: "ביצענו בדיקות פנימיות בלבד לפני השקת השירות החדש" ■ "אנו עובדים קשה במיוחד כדי לטפל בבעיה" ■ "אנחנו חדשים מאוד בתחום, זה אחד הניסיונות הראשונים שלנו"

ענקית האינטרנט גוגל הודתה כי לא ביצעה מספיק בדיקות לפני שהשיקה את שירות Google Buzz, וגרמה לתלונות רבות של גולשים שטענו כי חודרים להם לפרטיות.

בראיון לרשת BBC הודתה גוגל כי היא ביצעה בדיקות פנימיות בלבד לפני השקת השירות, ועתה היא "עובדת קשה במיוחד כדי לטפל בבעיה".

"אנחנו חדשים מאוד בתחום, זה אחד הנסיונות הראשונים שלנו", אמר טוד ג'קסון, האחראי על שירות Google Buzz.

כזכור, לפני כשבוע השיקה גוגל את שירות Google Buzz - פיצ'ר חברתי המתווסף לשירות הדואר האלקטרוני שלה, Gmail. במסיבת העיתונאים הדגימו אנשי גוגל את השירות החדש, המאפשר למשתמשי Gmail לכתוב עדכוני סטטוס, בדומה לנעשה בפייסבוק וטוויטר, ולהפיץ אותם לרשימת חברים שעוקבים אחריהם.

נזכיר כי שלשום (ב') הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לתביעה ייצוגית ב-5 מיליארד שקל נגד גוגל ישראל, בטענה כי שירות Google Buzz פוגע בפרטיות.

GOOGLE BUZZ גוגל באז / צלם: רויטרס

לפני יומיים הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד גוגל ישראל, בטענה לפגיעה וחדירה לפרטיות.

על-פי התביעה, "המבקשת מציינת כי לה יש חשבון דואר אלקטורני מסוג Gmail, דרכו היא מתקשרת ושולחת הודעות, וזאת ביודעה כי תוכן ההודעות הינו חסוי ואינו ניתן לפרסום שלא בהסכמתה".

התובעת טענה כי המיילים שהיא שולחת הינם רכושה הפרטי, וכי האנשים איתם היא מתכתבת דרך הדואר האלקטרוני הם אנשים שאינה מעוניינת שייחשפו לכלל הציבור.