שנה לתוכנית החילוץ: דו"ח של הבית לבן - 2 מיליון משרות ניצלו

אובמה יקבל הדו"ח בתדריך המודיעין הכלכלי שלו שבמסגרתו יישא נאום לציון שנה לחתימה על תוכנית חילוץ ב-17 פברואר ב-2009 ■ אובמה צפוי לחתום על הוראה להקמת ועדהלהתמודדות עם הגירעון המתנפח של ארה"ב

חבילת התמריצים של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהיקף 787 מיליארד דולר הצליחה להציל 2 מיליון משרות בארה"ב. כך לפי דו"ח ממשלתי של הבית הלבן שפורסם היום (ד').

אובמה יקבל את הדו"ח היום בתדריך המודיעין הכלכלי שלו שבמסגרתו יישא נאום לציון שנה לחתימה על תוכנית חילוץ הכלכלה האמריקנית ב-17 בפברואר 2009.

הדו"ח, החתום על ידי סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שמפקח על האופן שבו מוציאים את כספי חבילת התמריצים, מבליט את עומק המשבר בזמן בו נכנס אובמה לתפקידו לפני 13 חודשים. מצד שני, הדו"ח הדגיש את האתגר של אובמה להוריד את שיעור האבטלה כדי לשמור על שביעות רצון בוחריו.

"חבילת התמריצים והקיצוץ במיסים בבירור מנעו נפילה חופשית של הכלכלה", נכתב בדו"ח הממשלתי.

עוד בהקשר ההתמודדות עם השלכות המשבר, אובמה צפוי לחתום מחר (ה') על הוראה להקמת ועדה דו-מפלגתית שתפקידה להציע דרכים להתמודדות עם הגירעון התקציבי המתנפח של ארה"ב.

פקיד ממשלתי בכיר מסר אתמול כי מנהיגות הועדה צפויה להתחלק בין הרמטכ"ל לשעבר של הנשיא ביל קלינטון, ארסקין בולס והסנאטור הרפובליקני לשעבר, אלן סימפסון.

אובמה כבר אמר בעבר שיש להקים וועדה לחקירת ההוצאות הממשלתיות והמסים לאחר שהמחוקקים נכשלו ליצור פאנל של הקונגרס בנושא.

יצוין כי הגירעון, אשר הבית הלבן חוזה כי יגיע לשיא של 1.56 טריליון דולר בשנה הפיסקלית המסתיימת ב-30 לספטמבר, הפך לנושא פוליטי חם לקראת הבחירות בנובמבר שיכול לשנות את מאזן הכוחות בקונגרס.