"ליליאן פרץ אמרה: 'באתי בגלל ביבי, נשארתי בגלל שרה'"

שרה נתניהו משיבה לתביעת עוזרת-הבית שלה לשעבר: "מדובר בתביעת-סרק מופרכת וזדונית" ■ טוענת כי פרץ קיבלה יחס חם ואוהב ■ לכתב ההגנה מצורפים פתקים בכתב-ידה של העוזרת לשעבר (ראו בכתבה)

"תביעתה של ליליאן פרץ כנגד שרה נתניהו היא תביעת סרק-מופרכת וזדונית. כתב התביעה מלא טענות שהומצאו לצורך השעה, ואין בו שום ממש" - כך טוענת שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכתב ההגנה שהוגש היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, באמצעות עו"ד דוד שמרון.

בכתב ההגנה נטען כי חברת "נתניהו ב.ש.", שהיא הנתבעת הראשונה בתביעה, כלל איננה קיימת, ולכן יש למחוק אותה מכתב התביעה.

לטענת עו"ד שמרון, "ליליאן פרץ עבדה בבית משפחת נתניהו 6 שנים, משום שקיבלה יחס חם ואוהב. היא אמרה בעצמה פעמים רבות: 'באתי בגלל ביבי, נשארתי בגלל שרה'. עבודתה הסתיימה מיוזמתה, לאחר שבשנה האחרונה עבדה לפי הנהלים כמועסקת בחברת כוח-אדם מטעם משרד ראש הממשלה".

לטענת עו"ד שמרון, מעולם לא היתה הרעה בתנאי העסקתה של פרץ, ובמשך שנות עבודתה נוצרו בינה לבין שרה נתניהו "קשרים חמים החורגים מיחסי עובד-מעביד".

"אוהבת אתכם"

בכתב ההגנה מצוטט מכתב שכתבה פרץ לבני-הזוג נתניהו לאחר הבחירות האחרונות: "למשפחתי היקרה! מזל טוב והצלחה גדולה. אני כל-כך גאה בכם, אין לכם מושג, אוהבת אתכם הכי בעולם, ליליאן".

"כמה עוזרות-בית מתייחסות אל מעבידיהן כאל 'משפחתי היקרה' וקובעות שהן 'אוהבות אותה הכי בעולם'?", תוהה עו"ד שמרון. "הנתבעת, ילדיה ובני משפחתה נתנו יחס חם ואוהב לתובעת וזכו ממנה לאהבה דומה".

הקירבה בין הצדדים היתה כה רבה, טוען בא-כוחה של שרה נתניהו, עד כי פרץ "הרשתה לעצמה לפנות אל ילדיה של שרה, יאיר ואבנר נתניהו, בלשון של חיבה יתרה. היא נהגה להחמיא להם בחום ולתאר אותם כנערים יפי-תואר. היא אף הרשתה לעצמה לפנות אל הילדים במכתב בסגנון ההיפוך וכנגד 'עין הרע' כתבה: 'יאיר ואבנר, שלא תבינו, אתם הילדים הכי מכוערים עלי אדמות!'".

יחס לבבי

בכתב ההגנה מובא גם פתק שכתבה שרה נתניהו לליליאן פרץ, כדי להראות כי היחס החם פעל בשני הכיוונים: "בוקר טוב ויום ושבוע נעים וטוב. ברכות מאיתנו", לשון הפתק. "גם מפתק זה", מפרש עו"ד שמרון, "ניתן לראות בבירור את היחס החם והלבבי שלו זכתה פרץ מצד שרה, גם לאחר שמר נתניהו כיהן כבר כראש הממשלה".

כחלק מהיחס הטוב שלו זכתה, נטען, גם בעלה של פרץ נשכר מדי פעם לעבודות אינסטלציה נרחבות בבית הזוג נתניהו, ושולם לו "שכר בנדיבות". כמו כן, נטען בכתב ההגנה כי שרה נתניהו הביאה צ'ק על סך אלף שקלים לבת מצווה לביתה של פרץ, והעניקה לה בהזדמנויותת אחרות מתנות, בהן זוג פמוטים וגביע.

לטענת עו"ד שמרון, פרץ התפטרה מיוזמתה ולא פוטרה, לאחר שסורבה בקשתה לקבל העלאת שכר משמעותית.

בכתב ההגנה מפורט כי פרץ עבדה בשכר של 3,060 שקל לחודש, בעבור חצי משרה, ובהמשך סוכם כי תגיע לעבודה יום נוסף בשבוע, אך משרד רואי החשבון של שרה נתניהו הוציא תלושי שכר "שמסתבר שלא שיקפו נכונה את התשלומים ותנאי העבודה של פרץ".

במקביל דורשת נתניהו להעביר את הדיון בתיק לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ולמחוק ממנו סעיפים שונים. (עב' 2341/10).

שרה נתניהו