חשד: חבר בבורסת היהלומים הפעיל בנק פרטי והונה יהלומנים

עפ"י החשד, משה יצחק גיברלטר ניהל "בנק פרטי" במתחם הבורסה ליהלומים, וקיבל מחברי הבורסה עשרות ומאות אלפי דולרים בהבטחה לתשואות גבוהות מהמקובל בבנקים ■ חשוד בעבירה של מירמה בנסיבות מחמירות

משה יצחק גיברלטר (52), חבר הבורסה ליהלומים מזה כ-20 שנה, נעצר על-ידי מפלג חקירות הונאה במשטרת מחוז תל-אביב בחשד להונאת יהלומנים חברי הבורסה.

המשטרה טענה בבית המשפט כי במשך שנים ניהל החשוד "בנק פרטי" במתחם הבורסה ליהלומים, וקיבל מחברי הבורסה עשרות ומאות אלפי דולרים בהבטחה לתשואות על כספם בשיעור גבוה מהמקובל בבנקים בישראל.

החשוד היה דמות מוכרת בקרב היהלומנים במתחם, וכך יצר את קשריו.

בשלב מסוים החלו לצוץ בעיות בתזרים המזומנים של גיברלטר, ולמרות שהחל להסתבך בחובות, המשיך לקבל מהמשקיעים כספים נוספים - על אף שידע כי לא יהיה ביכולתו להחזירם.

בחודשים האחרונים, לאחר שנעלמו עקבותיו, פנו המשקיעים למשטרה כדי שתאתר אותו.

המשטרה מייחסת לגיברלטר חשד לביצוע עבירה של מירמה בנסיבות מחמירות, אך לא התנגדה לשחרורו בתנאים מגבילים.

בהסכמת המשטרה ובא-כוחו של החשוד, עו"ד אבי אלפסי, הורה השופט אילן דפדפי על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים של מעצר-בית עד ליום 25.2.10, התחייבות עצמית וערבות צמד ג' של רעייתו על סך של 5,000 שקל כל אחד, הפקדת מזומן על סך 2,500 שקל, הפקדת דרכון ביחידה החוקרת, צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום וצו האוסר על החשוד מליצור קשר עם מי מהמעורבים בחקירה ולהתייצב לחקירה כשיידרש.