מפעילות הסלולר חוששות מגוגל וממחסור בפס רחב באינטרנט

נשיא המפעילה היפנית השנייה בגודלה בעולם KDDI, טאדשי אונודרה, אמר כי המודל של תשלום קבוע עבור צריכה בלתי מוגבלת גורם לו להרבה כאבי ראש

מפעילות בעולם חוששות מהצריכה ההולכת וגוברת בהיקפי השימוש באינטרנט הסלולרי. כך עולה מדברים שאמרו ראשי התעשייה העולמית בכנס הסלולר העולמי בברצלונה. המגמה המסתמנת אצל המפעילות היא שינוי במודל התמחור: מעבר לתעדוף תנועה ברשתות במקום חבילות "צרוך כפי יכולתך". מגמה זו עלולה לעלות שאלות לגבי ניטרליות הרשת.

נשיא המפעילה היפנית השנייה בגודלה בעולם KDDI, טאדשי אונודרה, אמר אתמול (ג') בכנס כי המודל של תשלום קבוע עבור צריכה בלתי מוגבלת גורם לו להרבה כאבי ראש. עם זאת, ציין אונודרה כי המודל של גביית תשלום שונה מלקוחות עסקיים, למשל, עבור צריכת מידע (דאטה) יוצר הרבה בעיות אחרות. "מה שאנחנו מחפשים הוא שביל זהב שישלב היטב בין תנועה ברשת לבין צריכת תוכן", אמר.

לדברי אונודרה, המחסור בפס רחב הופך לבעיה גדולה, ולדעתו טכנולוגיית ה-WiMAX יכולה להיות פתרון טוב, היות ולא בטוח אם טכנולוגיית הדור הרביעי בסלולר (LTE) תוכל להתמודד עם עומסי התנועה ברשת באזורים צפופי אוכלוסייה.

בהקשר זה נשמעו אמש בכנס התבטאויות נגד הכוח הרב שצברה גוגל באינטרנט והעובדה שהיא מחזיקה ב-80% משוק הפרסום המקוון. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, דיבר על התוכניות הגרנדיוזיות שלה בעולם הסלולר, ואמר כי החברה מתכוונת לקחת פוזיציה חזקה מאוד בשוק הזה. מנכ"ל וודאפון, ויטוריו קולאו, אמר בכנס שהנוכחות של גוגל יכולה להיות הרסנית למפעילות ולשוק כולו. קולאו אמר כי הוויכוח על ניטרליות הרשת חייב לקחת בחשבון את ההשפעה של גוגל על שוק הסלולר, ועל הרגולטורים בארה"ב ובאירופה להבין שחייבים להכניס מודלים שיתעדפו תנועה ברשת.

הכותב הוא אורח חברת מוטורולה בכנס הסלולר