גאידמק מבקש להפחית את הערבות: "נאלצתי למשכן את ביתי"

מבקש להפחית את הערבות שהוא נדרש להפקיד להבטחת התייצבותו למשפט נגדו ■ סניגורו, דוד ליבאי: "במצבו הכלכלי של גאידמק חל שינוי דרסטי, הוא הפך לפרסונה נון-גרטה בעולם העסקים, הנושים עטו עליו מכל הצדדים"

"במצבו הכלכלי של ארקדי גאידמק חל שינוי דרסטי, הוא נאלץ למשכן את ביתו, מכוניתו ממושכנת, הוא הפך לפרסונה נון-גרטה בעולם העסקים, הנושים עטו עליו מכל הצדדים, והוא נדרש לפרוע חובות".

כך אמר הבוקר (ה') עו"ד דוד ליבאי, סניגורו של גאידמק, בדיון שהתנהל בבית משפט השלום בתל-אביב בבקשת גאידמק להפחית את גובה הערבות שהוא נדרש להפקיד בבית המשפט להבטחת התייצבותו למשפט המתנהל נגדו.

ליבאי מחה בפני השופטת חיותה כוחן על שהפרקליטות ביקשה לחלט חלק מסכומי הערבויות שאותם הפקיד גאידמק.

"גאידמק הפר הוראה להפקיד עד 5 בפברואר 3 מיליון דולר", אמר נציג פרקליטות מיסוי וכלכלה, "למרות שניתנו לו שתי ארכות. איזה מסר אנחנו רוצים לשלוח כשבית המשפט נותן כמה ארכות - וגאידמק מצפצף על החלטות בית המשפט, מנהל את המשפט בשלט רחוק מחו"ל באמצעות הסניגורים, ובית המשפט אומר לו שזה בסדר?".

"התביעה מעולם לא ביקשה לעצור את גאידמק", אמר ליבאי, "לא התקיים הליך בירור בנוגע לראיות לכאורה. נכון להיום, גאידמק הפקיד 25 מיליון שקל, שזו ערבות שיא. לא מצאנו מקרה בישראל שבו הוטלה ערבות בגובה כזה. הדרישה שיפקיד 3 מיליון דולר נוספים היא מופרזת ביותר, והמגמה שלה היא להביא לחילוט הערבויות ולהוצאת צו מעצר".

"מה שהמדינה מנסה לעשות", האשים ליבאי, "הוא להרתיע את גאידמק מלבוא, מאשר לאפשר לו להגיע".

החלטתה של כוחן תינתן ביום שני הקרוב.