ההבדלים בין ריינג'רס לסלטיק - לא רק על המגרש

הפער בטבלה בין שתי הקבוצות הבכירות של סקוטלנד עומד על 10 נקודות הפרש לטובת ריינג'רס, ועכשיו מסתבר כי הכחולים הולכים לנצח העונה את היריבה המושבעת שלהם גם בכל הקשור לתוצאות הכלכליות

כאילו שגלזגו סלטיק לא סובלת העונה מנחיתות מקצועית בליגה הסקוטית, אחרי שיריבתה העירונית ריינג'רס הגדילה את הפער ממנה בראש הטבלה ל-10 נקודות, עכשיו מתברר שהירוקים-לבנים גם נמצאים בדרך לעונה הרבה פחות טובה מבחינה פיננסית.

בשבוע שעבר פרסמה סלטיק את הדו"חות הכלכליים החצי-שנתיים לששת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2009. השורה התחתונה: ירידה של 22.8% בהכנסות לסך של 36.1 מיליון ליש"ט, ורווח שצנח מ-8.36 מיליון ליש"ט ל-1.27 מיליון.

מנגד, אתמול (ד') פרסמה ריינג'רס את הדו"חות שלה, בהם דיווחה על רווחים של 13 מיליון ליש"ט. כהשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הפסידה ריינג'רס 3.9 מיליון ליש"ט. גם ההכנסות גדלו משמעותית, ל-37.8 מיליון ליש"ט (עלייה של 17.7 מיליון ליש"ט לעומת דצמבר 2009).

מאיפה נובעים ההבדלים: בעיקר מכך שריינג'רס השתתפה בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג (למרות שסיימה רק במקום הרביעי ובכך סיימה את הקמפיין האירופי שלה לעונה זו). מנגד, סלטיק עפה כבר בשלב המוקדמות של הצ'מפיונס, אחרי שהפסידה לארסנל.