מיטב: גיוסי ענק של כמיליארד שקל נרשמו בקרנות הקונצרניות

הקרנות המסורתיות גייסו כ-800 מיליון שקל - הגיוס השבועי השני בטיבו מתחילת השנה ■ הגיוסים בקרנות הקונצרניות - הגיוס השבועי הגבוה ביותר בשנים האחרונות

בית ההשקעות מיטב דיווח כי תעשיית קרנות הנאמנות רשמה שבוע חזק, לאחר שבכל ימי השבוע נרשמו גיוסים נאים. בסיכום שבועי, גייסה התעשייה כ-600 מיליון שקל ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-200 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-800 מיליון, או קצב גיוס יומי של כ-150 מיליון שקל - הגיוס השבועי השני בטיבו מתחילת השנה.

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות ב-2.7 מיליארד שקל, צמיחה המיוחסת לגיוסים נטו של 1.8 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-900 מיליון שקל, על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.7%. נכון ל-18 בפברואר, תעשיית הקרנות מנהלת 137.5 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי מציינות את שבוע הגיוסים הגבוה ביותר בשנים האחרונות, לאחר שהן רשמו כניסת כספים של לא פחות מ-1 מיליארד שקל. גיוסי הענק באים על רקע המשך העליות בשוק האג"ח הקונצרניות, כאשר רק בשבוע החולף רשמו קרנות אג"ח חברות וכללי עלייה בשיעור ממוצע של כ-0.5%. מתחילת החודש, גייסו קרנות אג"ח חברות וכללי כ-2.4 מיליארד שקל במה שמסתמן כחודש הטוב ביותר מאז שנת 2007.

האפיק הממשלתי נסחר על רקע מדד המחירים לצרכן שהפתיע ורשם ירידה חדה מהצפוי בשיעור של כ-0.7% בחודש ינואר. כתוצאה מכך, רשמו אג"ח הממשלתיות צמודות המדד (גלילים) ירידה שבועית בשיעור של כ-0.05%, בעוד שהאג"ח הממשלתיות השקליות בריבית קבועה (שחרים) רשמו עלייה של כ-0.5%. המדד המפתיע, אשר הביא להפחתת הציפיות האינפלציוניות, גרם לפדיונות גבוהים של כ-400 מיליון שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד - הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז השבוע הראשון של השנה - בעוד הקרנות השקליות סיימו את השבוע ללא שינוי.

בסיכום שבועי רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) גיוסים של כ-100 מיליון שקל, אשר 80% מהם התרכזו בקרנות המתמחות במניות בישראל, שעלו בשבוע האחרון בשיעור ממוצע של כ-.35, ואף רשמו את הגיוס השבועי השני בטיבו מאז תחילת השנה. בכך, הקרנות המנייתיות מצליחות להחזיר את המומנטום שלהן משלילי לחיובי, לאחר שמתחילת החודש הן רשמו גיוס של כ-80 מיליון שקל.

הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-180 מיליון שקל, אשר מובילים אותן לפדיון של כ-400 מיליון שקל מתחילת החודש, לאחר שרשמו עד עתה תשואה מינורית של כ-0.1%.