ארה"ב: 5 שרי אוצר לשעבר תומכים ב"חוק וולקר"

5 שרי אוצר לשעבר במכתב ל"וול סטריט ג'ורנל": "אסור לבנקים שנהנים מתמיכת ה'פד' ומערבויות של ה-FDIC לעסוק בפעילות ספקולטיבית שאיננה קשורה במישרין לשירותים שהם מעניקים"

5 שרי אוצר לשעבר שלחו מכתב ל"וול סטריט ג'ורנל" בו הם תומכים ב"חוק וולקר" שעשוי להגביל בנקים מסחריים מלעסוק בפעולות נוסטרו ובפעילויות אחרות, ספקולטיביות יותר.

"ניתן ליישם את העיקרון בקלות", כתבו החמישה. "אסור לבנקים שנהנים מתמיכת ה'פד' ומערבויות של ה-FDIC לעסוק בפעילות ספקולטיבית שאיננה קשורה במישרין לשירותים שהם מעניקים".

החמישה, מייקל בלומנטל, ניקולס בראדי, פול או'נייל, ג'ורג' שולץ וג'ון סנו, כתבו את המכתב על רקע קידום רפורמה פיננסית רגולטורית שנועדה לצמצם ולהפסיק את המדיניות של המוסדות הפיננסים שגרמה, בין השאר למשבר הפיננסי של 2008.

"אני אולי לא אהיה פה במשבר הבא, אבל נשמתי תבוא לרדוף אתכם אם לא תעבירו את ההצעה", כך אמר פול וולקר, יועצו הכלכלי של נשיא ארה"ב ברק אובמהולשעבר נגיד הבנק המרכזי במדינה, בשימוע בוועדת הבנקאות של הסנאט שנערכה בתחילת החודש.

"אינני רוצה שכספי המסים שלי יממנו מסחר של מישהו לטובת עצמו. פעילות פיננסית מסוכנת היא כמו פורנוגרפיה - אתה מזהה אותה כשאתה רואה אותה".