מניית היום: יצרנית ה"דלק הירוק" מזנקת ב-20% במחזור חריג

Green Plains Renewable Energy מטפסת בבורסת הנאסד"ק במחזור הגבוה פי 12 מהממוצע לשיא של 3 שנים ■ החברה היא יצרנית ומשווקת של אתנול - תרכובת אורגנית שניתן לערבבה עם בנזין וליצור תחליף לבנזין נקי

תחום האנרגיה הירוקה מעורר הדים ברחבי הגלובוס, וחברות וממשלות מחפשות יום-יום תחליפים לדלק ולנפט, שיהיו ידידותיים יותר לסביבה ויעזרו להימנע מהתלות ומהשימוש בדלק ובנפט בפעילות היומיומית.

חברת Green Plains Renewable Energy (סימול GPRE בבורסת הנאסד"ק) יכולה לסייע בתחום הזה. במסגרת סיקור "מניית היום", בחרנו להצביע על מניית GPRE, שמזנקת במסחר בבורסה בוול סטריט בכ-20% במחזור הגבוה פי 12 מהממוצע של המסחר במניה בשלושה החודשים האחרונים. המניה נסחרת סביב 17 דולר - שיא של שלוש שנים.

בין שאר עיסוקיה, החברה היא יצרנית ומשווקת של אתנול - תרכובת אורגנית שניתן לערבבה עם בנזין וליצור "דלק ירוק", שמשמש במספר ארצות כתחליף לבנזין נקי. אתנול הוא אלכוהול נפוץ וידוע שנקרא גם כוהל אתילי. כיום ישנם ברחבי העולם מפעלים המייצרים אתנול מתירס, קנה סוכר ומגידולים עתירי פחמימות אחרים. אתנול נחשב לדלק ירוק הודות לעובדה שפחות פחמן דו חמצני מגיע לאטמוספירה במהלך תהליך הייצור שלו, בהשוואה לנפט.

החברה דיווחה היום כי עברה ברבעון הרביעי לרווח בעקבות ביקושים גוברים ועולים לאתנול. החברה רשמה ברבעון רווח של 23.1 מיליון דולר, שהם 91 סנט למניה, לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר או 8 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. המכירות הוכפלו ויותר לסך של 436.7 מיליון דולר - לעומת 183.2 מיליון ברבעון המקביל ב-2008.

"אנחנו מאמינים כי התעשייה שלנו, ויותר חשוב - החברה שלנו, ממוצבת היטב לשנים הבאות. הביקושים עולים והתוצאות מראות על כך", אמר טוד בקר, מנכ"ל החברה.

החברה נסחרת לפי שווי שוק של 420.64 מיליון דולר, היא נוסדה רק ב-2006, משרדיה ממוקמים באומהה נברסקה והיא מעסיקה כ-308 עובדים.