העליון הכריע: גאידמק פטור מתשלום 8 מיליון ד' ליוסף טרוים

בשנת 2003 תבע טרוים את גאידמק בטענה כי גאידמק התחייב לרכוש ממנו מפעל פטרוכימי בקזחסטן תמורת 22 מיליון דולר, ואולם לדבריו גאידמק לא שילם את מלוא הסכום, ותבע ממנו 19 מיליון דולר

ארקדי גאידמק פטור מתשלום סכום של 8 מיליון דולר לאיש העסקים, יוסף טרוים, בגין רכישת מפעל פטרוכימי בקזחסטן; כך החליט אתמול (ב') שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן. בשנת 2003 תבע טרוים את גאידמק בטענה כי גאידמק התחייב לרכוש ממנו את המפעל תמורת 22 מיליון דולר, ואולם, לדבריו גאידמק לא שילם את מלוא הסכום, ותבע ממנו 19 מיליון דולר.

הבורר דן ארבל פסק ב-2008 כי על גאידמק לשלם לטרוים סכום של 46 מיליון שקל. הרכב של שלושה בוררים, בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד, פסק כי טרוים לא הצליח להוכיח שיש הסכם מחייב בין השניים, אך חייב את גאידמק בתשלום של 8 מיליון דולר בשל הבעלות על המפעל.

טרוים עירער על הפסיקה למחוזי ואחר-כך לעליון. ואולם, עורכי דינו של גאידמק, אייל רוזובסקי וסיון רמות ממשרד צלרמאיר-פילוסוף, טענו כי לא ניתן היה לערער על פסק הדין של "הבוררים בערכאת הערעור". השופט ג'ובראן קיבל את הטענות, וקבע כי לטענותיו של טרוים ביחס לפסק הבוררות אין כל בסיס. (רע"א 7112/09).