טוויטר עושים הסכם עם יאהו

גם אם זה לא מתגמל באופן מיידי במטבעות קשים, במונחי ROI, בכל זאת, כדאי וחייבים להשקיע כאן ועכשיו, ולו כדי להיות הראשונים שמתאפסים על המבנה החדש של היבשות בכדור הארץ בשוך המבול, כשייכלו המים.

בעיתוי נפלא לקראת פורים, שלא לדבר על פסח, דומים ההסכמים של טוויטר עם יאהו עם מיקרוסופט עם אפל ושל גוגל עם טוויטר ופייסבוק לתפריט הטעימות של חד גדיא. אחר-כך המבול. ורק אחר-כך נתחיל לספור את הכסף.

מי נגד מי ומה זה אומר הפעם?

טוויטר סגרו עסקה עם יאהו לאינטגרציה של אלמנטים מרכזיים של טוויטר בחיפושים ובעמודים האישיים ביאהו. יאהו סגרה עסקת פרסום עם מיקרוסופט והשתיים נראות קרובות יותר מפעם.

מיקרוסופט תכניס את מנוע החיפוש שלה, Bing, לתוך מכשירי iPhone של אפל. אגב, גם לפייסבוק יש עסקה מהסוג הזה עם יאהו, ולשתיים, טוויטר ופייסבוק יש גם עסקאות בעלות אופי דומה עם גוגל. מצד שני, לגוגל יש את Google Buzz.

תקופות שינויים משמעותיים, בשיווק, במדיה, בכל המרחב הדיגיטלי, מאופיינות בהתרחבויות והתכנסויות בקצב מכונת ירייה. כך היה אי שם בשנת 2000, שבה הסתדרו היבשות בצורה שונה, המוכרת לנו עד היום. אם אנחנו צריכים נתון שיוכיח לנו שאנחנו בתקופה של שינוי מהיר, אז החד-גדיא הזה, של כולם-חותמים-עם-כולם הוא נתון כזה. מה זה אומר למשווק הנבוך? שינוי בסדר גודל כזה הוא כמו ענן ענק, טורנדו, סדרת רעידות אדמה - המבול המיתולוגי.

גם אם זה לא מתגמל באופן מיידי במטבעות קשים, במונחי ROI, בכל זאת, כדאי וחייבים להשקיע כאן ועכשיו, ולו כדי להיות הראשונים שמתאפסים על המבנה החדש של היבשות בכדור הארץ בשוך המבול, כשייכלו המים.

הראשונים שיגיחו מערפל הסערה יהיו הראשונים שיספרו את הכסף במדרגות, ולמעשה ישרדו בעולם החדש. האחרים, שלא עקבו ולא היו זריזים מספיק, יפסידו. יתרה מזאת, השינויים התכופים והתזזיתיים האלה בזהות הערוצים "הנכונים" וביחסי הכוחות ברשתות החברתיות ובמרחב הדיגיטלי, הם דבר נתון. מאפיין מרכזי של העולם החדש. חוסר יציבות היא היציבות החדשה.

מה לעשות? לייצר ומייד "מעבדה" של חדשנות אצלכם בארגון. לדאוג שיהיו לכם אנשים חדים, ידענים וזריזים מספיק כדי להבין בכל רגע נתון מה קורה פה. חשוב שהם יהיו ברמה של מקבלי החלטות בשיווק.

לייצר תהליך שבו כל רמ"ח אברי הארגון, ובעיקר מנהליו, עוברים את המחסום המאיים הזה של הבנת תוואי המגרש החדש וכללי המשחק. לתרגל אותם, להכשיר אותם, להפוך אותם למשתמשים ומשתתפים לגיטימיים של העולם הזה. יש מעט מאוד מנהלי שיווק ואפילו מנכ"לים שאני מכיר שמפרסמים בטלוויזיה ולא רואים טלוויזיה.