סקר: כמחצית הקונים ברשת רוכשים מוצרי חשמל

מסקר שערך מכון שילוב עבור "גלובס" עולה עוד כי גברים חילונים ומשכילים מבצעים יותר רכישות באמצעות האינטרנט

עולם הרכישות המקוון גדל מיום ליום, ועמו קטגוריות ומוצרים רבים. האם הקונים נוהרים? שליש מהציבור ביצעו בחודש האחרון רכישות באמצעות האינטרנט - כך עולה מסקר שערכו מכון שילוב Millward Brown ו-iPanel עבור "גלובס". גברים מבצעים יותר קניות מקוונות מנשים - 38% לעומת 28% - ושיעור הרכישה גבוה יותר בקרב חילונים מאשר בקרב דתיים ועולה עם עליית ההכנסה.

שיעור הרכישה הגבוה ביותר באופן מובהק למדי, כפי שעולה מממצאי הסקר, הוא מקטגוריית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - כמחצית מהקונים ביצעו את רכישותיהם בענף הזה.

בפער ניכר לאחר מכן ובשיעורים דומים נמצאות יתר הקטגוריות שנבחנו: בקטגוריית בילוי - 16% מכלל הרוכשים באינטרנט, מוצרי תיירות - 14%, ספרים - 13%, תוכנות, משחקים ואפליקציות - 13%, מזון - 11%, ביגוד - 10%, מוסיקה (כולל הורדות שירים) - 8% וציוד ספורט - 6% . בממוצע קנו אלו שאינם נרתעים מקניות מקוונות מוצרים מ-1.5 קטגוריות שונות.

הן גברים והן נשים, מספר ישראל אוליניק, מנכ"ל "שילוב Millward Brown", קנו בעיקר מקטגורית מוצרי החשמל; אך בקרב גברים הקנייה בקטגוריה זו בולטת יותר. כמו כן גברים קנו תוכנות ומשחקים וציוד ספורט יותר מנשים, ולמעשה - רק בשתי קטגוריות משתנה התמונה: ספרים - שיעור הרכישות זהה בקרה נשים וגברים, ובילוי - קטגוריה שבה עולה שיעור הרוכשות.

גם ניתוח הגילים מגלה תמונה דומה: בני כל הגילים קנו בעיקר מקטגורית מוצרי החשמל. גילאי 50 פלוס קנו יותר מקטגוריית התיירות בהשוואה לגילאי 30-49. גילאי 18-29 קנו יותר ביגוד מאשר גילאי 50 פלוס.

בקרב בעלי הכנסה גבוהה מעל הממוצע הקנייה בקטגוריה זו בולטת יותר. כמו כן בעלי הכנסה מעל הממוצע קנו יותר מאחרים מקטגוריות התיירות, והתוכנות והמשחקים. באופן צפוי למדי, נמצא כי ככל שעולה ההכנסה נפוצה הרכישה באינטרנט - וכך מבצעים קניות בקשת רבע מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע, 34% בעלי הכנסה "דומה לממוצע" על פי הגדרתם ו-42% מבעלי הכנסה מעל הממוצע.

בסקר השתתפו 555 גברים ונשים יהודים דוברי עברית, בני 18 ומעלה, במדגם ארצי, אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו. הטעות הסטטיסטית המרבית כ-4.5%.