"רה"מ אף פעם לא מופתע ממה שיהיה במהדורות רשות השידור"

העיתונאי הבכיר ירון דקל אמר את הדברים במסגרת התוכנית "המקור" שתשודר הערב בערוץ 10

העיתונאי הבכיר ירון דקל מודה לראשונה, כי יש השפעה פוליטית על שידורי רשות השידור. במהלך שיחה עם עפר שלח ורביב דרוקר שתובא היום (ד') בתוכנית "המקור" בערוץ 10, אומר דקל, "(אתם חושבים) שאני מרגיש בנוח שראש הממשלה אף פעם לא מופתע ממה שהוא שומע ברשות השידור ברדיו ובטלוויזיה? ושהוא מרגיש שבע רצון ואני יודע שהוא מאוד מרוצה משידורי הערוץ הראשון וקול ישראל?".

לאחר שהדברים נאמרו, שאל דרוקר את דקל, "אתם מעבירים לו ליינאפ?", LineUp) - סדר האייטמים בתוכנית, ל"א), ודקל ענה, "מה פתאום, אין דבר כזה". כשנשאל, "אז איך הוא יודע מה יש במהדורה?", ענה: "הוא יודע. הוא אף פעם לא מופתע". אחר-כך נראה דקל כשהוא מסכים לאמירתו של דרוקר, כי "זה רע מאוד".

יש לציין, כי זו הפעם הראשונה שגורם ברשות השידור מודה בהתערבות כלשהי בתכנים. בדיונים בוועדות הכנסת הכחישו שוב ושוב הנהלת רשות השידור ועורכיה, כי יש השפעה כלשהי של פוליטיקאים על השידורים.

מרשות השידור נמסר, כי "ברדיו ובטלוויזיה נעשית עבודה מקצועית, ללא מורא וללא משוא, תוך הקפדה על איזון ומתן זכות תגובה לכל הצדדים. לכן, השידורים זוכים לאמון רב מצד הציבור. לשכת ראש הממשלה לא התערבה ואינה מתערבת בתכנים המשודרים ברדיו ובטלוויזיה. מנהל החדשות לשעבר, אורי לוי, שכיהן בתפקיד עד לפני חודשיים וחצי התראיין בתוכנית 'המקור', נשאל על מעורבות לשכת ראש הממשלה בתכני רשות השידור, וביטל בכל תוקף טענות אלה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר לתוכנית "המקור": "הדברים לחלוטין אינם נכונים. עיתונאי רשות השידור עובדים מול ראש הממשלה בדיוק לפי אותם כללים אתיים ומקצועיים שנהוגים בכל כלי התקשורת ובהם ערוץ 10. דפוסי העבודה המקצועיים של ירון דקל בעצמו מעידים על כך ".